söndag 15 januari 2012

Välkommen till oss Arvid!!



Påklädd och klar att lämna Neo. Vår lilla nallebjörn.


På plats i bilstolen för första gången.


Väl hemma var Elsa helt till sig och skulle äntligen få sjunga för bebisen när han låg i vaggan så det första Arvid fick göra var att provligga vaggan.


Elsa hämtade en bok som hon läste, hon spelade på sin gamla tumme figur och så sjöng hon två små visor för honom. Så stolt!!


Farmor som ställt upp så mkt under tiden vi legat inne fick en chan att mysa lite med en vaken Arvid innan vi fikade lite.


Vi tände en isfackla i tårtan för att fira vår hemkomst!!


Farfar fick också chansen till lite Arvid mys innan de åkte hem till nybro igen. Tusen tusen tack för allt!!!



elsa sjunger sånger ur sin sångbok för Arvid.


Hittade en borste som hon var tvungen att borsta hans hår med..

I fel ordning men här kommer lite tidigare bilder!!






Tisdag eftermiddag och Elsa och farmor kommer upp till BB för att träffa Arvid för första gången. 


Vi hamnadepå Neo för att utreda varför Arvid andades så fort och hade förhöjda infektionsvärden. Plötsligt såg han så sjuk ut.  Vår lilla kille. han har en nål i huvudet för att kunna ge medicin i och så sond då han blev ännu svårare att de den extra maten han behöver.  elektroder på bröstet för att mäta puls, andetag och så en syresättnings mätate på foten.


inte helt olik sin storasyter som legat på istort sett samma ställe nästan fyra år tidigare.


på tal om storasyster, hon kom upp med jens på fredagen för att hälsa på oss, då hade vi precis fått ta in Arvid  på rummet och han hade sin nål i foten vilket gjore att ha inte såg så sjuk ut. Elsa ville hålla!


Min lillebror mamma!


Storasyster och Lillebror


jag älskar dig bebis!


farfars första möte med Arvid efter att de kommit ner för att fortsätta passa Elsa medans vi var med Arvid på sjukhuset.


Finns ints mkt att göra på ett litet rum, så det blev en del tv de här dagarna. Det och mys och skötsel av Arvid samt pass av undersökningar och försök att vara som vanligt.


Lille Arvid och jag kämpar på med att få honom att enbart amma och inte behöva sonden.


Lilla baljan. En sänghimmel hör till inne på neo.. 

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag börja ju lipa!! Jag är så himla stolt över dej Anna!! Ja er allihopa så klart!
Jag längtar att få träffa dej och Arvid! Nu när du äntligen har fått ut lilla prinsen så har vi massor att prata om!
Skönt att ni fått komma hem!!!
Grattis underbaraste du och Jens till er fantastiskt vackra son!
Grattis Elsa till din söta lillebror!
Stor kram på er!
/ Tessan

Martina sa...

Grattis till att ni äntligen fått komma hem. Fina bilder på killen, o storasyster oxå förstås. ;-) Kram

Anonym sa...

Äntligen lite bilder på killen!
Jag tror att det är svårt att hitta en stoltare storasyster :-)

Stort Grattis!
Kram Puh

Emelie sa...

Åh blir alldeles rörd när jag ser er och ffa lilla Elsa som ser så där härligt stolt ut som bara en storasyster som längtat kan göra. Lite extra rörd när man sitter här med en egen mage o en egen 3,5 åring som varje dag pratar med sin bebis. Nu längtar man! Ett stort grattis till er o skönt att ni fått komma hem.
Kram
Emelie

Anonym sa...

vad känslig man är...här sitter jag och gråter över era fina bilder...börjar längta tills vi får se vårat lilla liv. Arvid kommer få världens bästa syster det är jag helt säker på.
Hoppas jag får lika fin familj som du har anna....ni är toppen allihoppa..... Hoppas hoppas hoppas att vi ses snart....säg bara ett datum så kommer vi. Världens största kram från Moster Linda

Sofie sa...

Stort Grattis till fina lilla Arvid än en gång och så skönt att ni fick komma hem nu. Njut nu och mys mys mys!! :) Kram!

Jenny sa...

Vilka underbara bilder och vad skönt att ni äntligen har fått komma hem! Tänk att ni har två små guldklimpar nu. :)

Stor kram till er alla fyra!

klok som en bok sa...

Vilken söt liten nallebjörn han är i sin overall:-) Elsa ser så stolt och glad ut för sin lillebror! Hoppas ni får mycket mysig tid nu tillsammans när ni äntligen fått komma hem.

Livetenligtlottis sa...

De är så söta tillsammans, Elsa och Arvid, och jag fick tillbaka lite av min BB-känsla när Nora kom. Vi blev ju aldrig inlagda på neo, men det var väl på ett hår att vi blivit det...
Skönt att ni är hemma och att allt gått bra. Stor kram till hela familjen <3

Jenny sa...

Vet inte om jag har drömt men jag fick för mig att du skulle lösenordsskydda bloggen? anamcara@live.se i så fall. :)

Kram