lördag 29 mars 2008

Lördag

Hur söt var inte hon då! Helt bedårande!! Det blev ju inte direkt så man längtar mindre till vårt mirakel kommer. Vi var som sagt och hälsade på hos M och L och deras lilla M. Fikade och pratade, hade jättetrevligt, vi ses för sällan helt enkelt! Stod en hel massa grattis kort på en hylla, de flesta i rosa givetvis iom att det blev en flicka. Så läste jag på ett kort Grattis... ( fortfarande tjockis) Det visade sig att ännu ett par som var med på förra midsommar ska ha barn, i maj. Nu är det alltså fyra av fem par som ska ha barn inom två månader. Hur häftligt är inte det! M och L var först ut, sen är det nog vi, sen L och J och H och P. Så roligt!

Tiden gick så fort igår och vi var lata, blev en sväng till pizzerian. Men kombinationen pizza och pencillin var nog inte så bra. Hade ont i magen hela kvällen sen.

Kollade på finalen i Lets dance. Tycker om båda paren som var kvar så det spelade mig ingen roll vem som vann. Tina och Tobias hade det bästa show numret tyckte vi så det var kul att det var de som vann tillslut med.

I dag ska Jens ut och vädra sina golfklubbor. L skulle få besök av sin mamma så då passade pojkarna på att åka ut en sväng. Jag ska ner till stan och leta efter något att ha på mig på begravningen. Fick låna ett par byxor av L men jag behöver ha något upptill med. Ska möta systrarna vid tolv tiden.

Vi ska röja lite i barnrummet i helgen sa vi, plocka bort de saker som inte ska stå där sen och så ska vi kanske börja sätta lister i dag eller i morgon. De ligger i garaget så de ska bara sågas och spikas fast.

M hade modifierat deras skötbord, vi ska nog härma dem och göra likadant med vårt. Två hjul fram och så ett handtag så det går att dra. Likadan babysitter hade vi med, inte samma färg med modellen var den samma.

Skulle sy påslakanet i går till vaggan, men maskinen vägrade att fungera, det har hänt något med denså nålarna går av och något i spolhuset sitter inte som det ska, blir till att lämna in den igen, det var hemskt dyrt har jag för mig.. Men vi måste ju ha en maskin som fungerar. Får köpa ett bäddset till vaggan i stället. Kommer inte hinna sy detta innan bebis kommer tror jag.

Blev ingen bebis för M och C i går, var falskalarm, men det är nära nu så vem vet... kanske det hänt nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen

Hur känns det att vara på slutspurten? Jag väntar med spänning... :) På lördag ska jag träffa C och beundra hennes mage, önskar jag fick se dig irl också.

Kram!