torsdag 3 april 2008

April

Nu är vi ju framme i april månad, vår månad! Jag har väldigt svårt att sova om nätterna måste byta läge på kroppen en gång i halvtimmen minst för jag domnar bort på sidan. Vaknar av det och har sedan svårt att somna om alla gånger. Märker att det är bra mkt jobbigare nu när jag har jobbet med på dagarna. Fast jag trivs samtidigt så bra med att vara på jobbet och träffa mina barn och kollegor. Hoppas jag klarar nästa vecka med för sen går jag ju hem. Nästan ett år! Konstigt!

I dag har jag haft ont i magen till och från hela dagen. Vet inte om det är förvärkar som spökar eller om det bara är tarmarna som är i balans. Måtte det hålla sig lite till bara.

I morgon är dagen vi bävar för. Älskade, älskade farmor ska begravas. Känns så overkligt. Kommer bli en väldigt jobbig dag och jag hoppas att vi tar oss igenom den utan att bebis kommer pocka på ankomst.

Har en tuff måndag sedan. Börjar med medarbetar samtal, sen är det barngrupp en stund med mat och vila, efter det iväg till lyckeby och BM besök, snabbt tillbaka till jobbet och ha utv samtal med en förälder och sen har jag stängningen. pust. men efter det lugnar det sig lite. Har två samtal på tisdagen med men de är efter jobbet och krockar inte med något. På torsdagen ska jag till läkaren mitt på dagen bara och så har jag sista dagen att klara av. Fått önska mat till sista dagen. Önskat kyckling i dragonsås! Mumsigt!

Ska se det inspelade avsnittet av barnmorskorna nu och sen kanske en film innan vi tar kväll här. Köpte kudde och täcke till bebis i dag på baby proffsen. Hittade inget påslakanset. Ska leta vidare.

Inga kommentarer: