lördag 18 juli 2009

Ett steg??


I går hade vi en hemmadag, det var skönt i vår rätt späckade sommarschema. Jens klippte gräset och jag plockade och donade lite inne och ute.. får spunk på allt ogräs som bara växer upp..Har en hel del på framsidan igen att ta hand om men det får bli en annan dag.Elsa var ju tvungen att provgå det nyklippta gräset på framsidan...










efter en stund med gåvagnen blir hon lite kaxig och släpper taget mer och mer och visst står hon kvar.. hon kan om hon törs..







vid fyra åkte jag iväg för att hämta lite kläder hos Sofie och sen vidare till Maxi, där vardet kaos vid pantmaskinenoch folk som härjade och hade sig.. otrevligt men jag fick mina flaskor pantade och kunde sedan handla det jag skulle. Fortsatte sen in till stan för det var dags att hämta kusin Karin vid tåget. Så roligt att ses igen, var ett tag sedan sist. Hemma gjorde vi lite pizza och när Elsan somnat pasade vi på att fika i uterummet med med jordgubbar blåbär och kaffe!




I dag besämde vi oss för att åka in till stan, vädret var ju inte så jättebra men stan tänkte vi skullebli bra. Vi gick runt och kollade lite först och sen gick vi mot Nya skafferiet där vi köpte med oss lite picknick mat och fortsatte ut till en av holmarna vid fisktorget. Det blåste en del men om man bortsåg från det var det mysigt med lite picknick, enligt mig är det ju alltid rätt med picknick.



Elsa mumsar på en fralla




Blåsig picknick!


Nu till steget.. igår kväll när vi satt i Elsas rum så stog hon vid sin hylla, vände sig mot mig och började gå mot mig, hon föll ju i stort sett i min famn direkt men det var ett försök till att ta sig någonstans utan att någon höll i från början!! Jag räknar det som hennes första egna steg!!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Go Elsan, go Elsan!!!!! Hejja Elsa frisk humör, det är det som susen gör...och ett helt gäng andra hejjaramsor.... Faster/fadder är stolt!! =)

Jenny sa...

Heja Elsa!! Snart springer hon ska du se. :) Eller så inväntar hon ett eventuellt Stockholmsbesök för att ta sina första steg ;)

Kram

Martina sa...

Det tar sig Elsa! Vi hejar på o håller tummarna. Kram

Smurfan73 sa...

Hejja Elsan !!!!