söndag 25 april 2010

En söndag i april


I dag har vi jobbat i trädgården och´fixat och grejat. Jens tvättade bilarna och Elsa hjälpte gärna till, så mkt att det fick bli klädombyte...

Jag hängde ut den första maskinen tvätt för året! Härligt!


Medan Jens tvättade bilar så räfsade jag löv under magnilian och vid ena kortsidan, det blev många säckar och jag är inte klar än. Lite ris tog jag med hand om så nu är det lite ordning iallafall.

mys och bus måste man ju också hinna med, inte bara måsten.
Medans jag var och storhandlade IGEN så fixade Jens och Elsa lite lunch och kaffe. Jens gick en runda med Elsa som somnade gott i vagnen och jag tog tag i städningen innomhus med.

Vi passade på att gilla i dag! Satt och åt i uterummet. Så härligt!



Elsa äter "sorv" och majs!


Gick en runda för att plocka nya vitsippor till köksbordet. Elsa är så söt, hon plockar bara kronbladen. då blommorna i handen är lite fusk, de plockade jag, men hon bär dem gärna!

Köpte fröer när jag handlade och några skulle försås inne så det passade vi på att göra innan vi stoppade Elsa i badet! Pappan har vi släppt i väg på bandy.

Nu rullar Pippi filmen och Elsa myser nybadad i soffan med en mugg flingor!
Helgerna går så fort!!

Inga kommentarer: