lördag 14 augusti 2010

Jobbat en vecka!

En arbetsvecka har nu gått, vi har jobbat om varandra så Elsa har fått ganska korta dagar. Hon var glad när vi lämnde henne på dagsi i måndags och har varit det hela veckan. Har nog saknat sina kompisar lite. I tisdags hade vi besök av en gammal kompis till Jens och hans familj. Jag jobbade sent så det blev bara en stund på kvällen vi hann ses. lite grillat bjöd vi på. Deras lilla Oliver kröp ganska snabbt och Elsa var väldigt skeptisk till honom, Blev räddnär han kröp mot henne.. I torsdags var Elsa och jag hemma hos Jonna och Truls och lekte lite. Elsa var även rädd för Truls som hon tyckte pratade för högt.. liten fegis. På kvällen åkte vi in till Sailet en runda och kollade. Köpte en glass och gick på tok för mkt för min fot!

I fredags körde jag hem Elsa till Jenny och Mattias som skulle passa henne när vi stängde båda två. De var kattvakter och jag trodde att Elsa skulle bli lite rädd men hon älskade dem! Hade lekt och kollat på dem mest hela tiden. Tusen tack för hjälpen! Elsa sov även kvar hos dem och vi hämtade hem henne i morse.



Vi gick till Brunnsparken när vi ändå var i Ronneby och så nära. Där lekte vi i lekparken.



Tittut!




Elsa som blivit kaxig av att leka med de snälla katterna var inte rädd för änderna alls.



Poserar vid vattenfallet



Tittar på "andarna"
Vi fortsatte sen in till stan och sailet. Elsa somnade i bilen direkt när vi satte oss och sov hela vägen in ochen bra stund till. Vi köpte lunch, min vanliga tunnbrödsrulle och Jens vildsvinskebab. Fortsatte till Marinens dag där vi tittade på alla stora fartyg och jag fick se var Jens gjort lumpen och på vilka båtar han varit på. Pappas båt sa Elsa glatt och pekade på ett av de stora fartygen, hon hörde vad vi pratade om! Elsa vakande av musikkåren som marcherade förbi oss,något förvirrad Elsa tittade upp och la sig sedan direkt igen.. Vi kollade in Stumholmen som vi inte gjorde i torsdagskväll när vi var inne. Barnens sail verkade mysigt men Elsa som är försiktig av sig hade inte gjort någon av aktiviteterna så vi tittade en stund och fortsatte sedan vidare. Såg något slags race med snabba båtar och Elsa fick en klubba. Gick för mkt idag med..är så less på allt vad min fot heter! Blääää!

Kapten Elsa!

1 kommentar:

Camilla sa...

Härligt, härligt att läsa om en fantastiska vecka.
Vad rädd m din fot!!
Kram Camilla S B