söndag 8 augusti 2010

Vi har fått tillökning!



Det här är Emma. Hon bor hos oss nu. Vi hittade henne på leksakshuset och Elsa ville hemskt gärna ha med henne hem! Första gången hon har bett om något och varit ihärdig! är väl inget positivt direkt men den här första gången var det lite gulligt och jag var själv inne på att skaffa en docka till men jag hade tänkt mig en med hår... det hade inte Elsa. Nu blev det en som kan dricka och kissa. Det passar oss bra nu när vi börjat mera med potta.

Dockan hade en namnlapp med där det stod att hon hette Emma och Elsa som döpt alla sina andra dockor till Otto var faktiskt helt inne på att hon kunde heta Emma. Kanske är det för vi träffade en Emma i veckan???



Emma skulle ligga i Elsas famn och ha handduken virad som en liten liten bebis. Så vill Elsa ha det efter hon har badat och duschat.




Jag håller upp Emma så du kan ta kort säger Elsa. Sen kan du ta bara på mig igen!


Projekt "pottvana" har startat. Någon träning kan jag inte kalla det. Elsa sitter på pottan en stund och vi läser sagor och sjunger. Det har inte kommit en enda droppe kiss men vi kämpar på!




Lördag kväll och vi lagar Pizza. Elsa fick en egen deg att "baka". Hon målar med ketshup




och lägger på skinka och ost sen.

Fyndade en tröja på Åhlens i fredags. Pippi som ju är den klara favoriten här hemma, 30 kr!

Inga kommentarer: