torsdag 14 juli 2011

Blåbär och nygamla möbler.


Efter en härlig dag på stranden gick Elsa och jag upp till skogen för att leta blåbär. Vi hittade de blå härliga bären och plockade iallafall några. Myggen gjorde oss sällskap och Elsa tröttnade rätt så fort.

Dagen efter då vi skulle plocka vinbär hos faster Irene så hittade jag inte kameran... tänkte att den nog låg någonstans där hemma men vi kunde inte hitta den. Jag gick tillbaka till skogen och efter att ha letat en bra stund får jag syn på kamerasnodden och där ligger den mitt i blåbärsriset. Så skönt att hitta den igen!



Elsas nya sänghörna. Vi ska hitta ett vitt överkast iställetför det rosa som nu inte passade så bra.




Kistan får nu stå under klockan i vardagsrummet.




Skrivbordet som från början var tänkt att bli vitt blev istället betsat lite mörkare. :) Men jag tyckte det blev bra.


Loppis stolen har nu också fått ny bets och ny klädsel på sittdynan.



I hallen har vi nu två små husfåglar...:)





På kökshyllan står nu ytterligare en glasburk. I den finns lavendelsocker..;) Ska bli skorpor så småningom.




Loppisfyndet från helgen, kompassen.

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Mycket fina fynd! Tycker det är helt okej med rosa överkast, det är ju rosa på väggen bakom:-)

Martina sa...

Så fint det blev i Elsas rum. Vilken tur att du hittade kameran. Bland det värsta som kan hända i semestertider ju om man tappar bort den. ;-) Kram

Jenny sa...

Åh, ni har det så himla fint! Så snyggt med blandningen mellan gammalt och nytt. Du är så pysslig och duktig så det är inte klokt ju. :)