måndag 11 juli 2011

Nu har vi semester hela familjen!!


En skön torsdagskväll var vi bjudan till Ronneby på grillkväll. En härlig kväll tillsammans med Jenny, mattias och familjen "Karpe".


Grillmästaren för kvällen var Mattias.


Tjejen som hade mest eneergi!


Mumsig middag!!


På fredagen kom Andreas och Linda till oss! På lördagen begav vi oss till Kristianopel där vi fick en underbar dag. Vi stannade till på en loppis där vi hittade en jättefin kompass i trälåda.



Finaste Linda.


Bästaste Jens.


Goaste Elsan


och så jag...


Vi började med en picknick på stranden, lite bakom vassen då det blåste en del.


Elsa har badat fötterna och varsedan gärna uppe i famnen hos Linda. Morbror Andreas är flitig med kameran, precis som sin syster!


Vågor på tårna...



Familjen i grodperskeptiv i trappan till muren.


Mina fina uppe på muren med havet bakom.


Andis och Linda bland alla underbara rosor i Rosengården i Kristianopel.



och så vi med!


Ska lukta lite vackert på en blomma, vetinte om det blev så vackert som jag tänkte mig.. hihi.



Elsa väntar något otåligt på glass på cafe Sött och salt.




Kaffe och glass smakade bra!



lite poolbad i den väl uppvärmda pooeln på tomten. Elsa är galet farlig med sin kanon.


kubb match! Vi förlorade med 2-1



Underbara kvällar i uterummet med SKIP BO. Förstår inte att Andis och Linda kunde vinna så många gånger... måste vara fusk..;)



Söndagen spenderade vi i Ronneby. Vi började med loppisen där vi gick och spande efter fynd. Jag hittade en liten kanna och skål och en tvättbräda. När vi kände oss klara med loppisen satte vi oss i skuggen och hade picknick.



Elsa busar med oss alla...



Tycler ni det är roligt när jag killar er???



Fångad!!



Vi gick en sväng på Tosia Bonnadagen och fortsatte hem till Jenny och mattias för lite svalka och fika, Det smakade väldigt bra efter en het dag! Elsa klättrade i träd med Mattias.


Innan vi återvände hem så tog vi et dopp vid Ekenäs. Det blev första doppet för mig, jätteskönt!





Jens och Elsa tog ett dopp i poolen när vi kom hem med. De siktade på alla som kom i närheten..

1 kommentar:

Jenny sa...

Härliga semesterbilder! Fast du missade en sak, du heter inte "och så jag...", du heter finaste Anna! :-)