tisdag 6 oktober 2009

Tidig tisdag



Efter dagis och jobb åkte vi hem för att äta lite mellis. Blev bara Elsa som åt lite kräm som jag kokade av äpplena vi hämtade hemma hos Axel och Carina igår. Det fanns ingen mjölk hemma, utan mjölk inget kaffe för mig så det blev en tur till konsum... turen blev lång... På hemvägen skulle jag hitta en vacker lövhög att fota elsa i var min tanke... inga lövhögar så långt ögat nådde..
Elsa tröttnade på att sitta i vagnen och efter ha ätit en banan utan att bli mindre uttråkad så fick hon gå en bit och skjuta på vagnen...




Vi hittade en liten lönn som hade fått fina löv...




Elsa får upptäcka och känna..





Drömde sig bort en stund...



leker med grässtrån..




finade Elsan





Stannade i en lekpark med men gungdjur är läskiga enligt Elsa så hon ville snabbt av!


Roligare att rusa runt i sanden..


Efter maten i kväll gjorde Elsa och jag en äppelsockerkaka till mormor och morfar som kommer på fredag! Elsa häller i socker...



Håller koll på måttet




Bäst var nog att slicka visparna!



och slickepotten....

Inga kommentarer: