söndag 15 november 2009




En vecka med bara för mycket avslutades med en jätterolig helg. Måndagen började med tidig dag istället för stänging vilket iofs var skönt men elsa och jag missade en trevlig fika i Allatorp pga BVC besök. Hade sett fram emot besöket och att få träffa Tina igen och att hon skulle få se att Elsa äntligen kan gå och kan så mkt mera men tji fick vi. Det var kaos med massa barns om skulle ta vaccin och så några som skulle på kontroll som vi. Elsa har svårt för den manliga läkaren och givetvis var det han som satt där inne. Hon blev ledsen på en gång och sen fortsatte hon skrikaoch gråta till vi gick ut igen. Hann få en längd och vikt.. knappt huvudmåtten hann hon inte ta och sprutan var ju det sista de gjorde och efter den hade vi nog alla tre fått mindre hörselskador.. Elsa är nu 82 cm och vägde 11412 gram. Vi pratade om hennes ben och vi ska få en remiss till barnortopeden för att kolla upp em närmre.Barn under två år är nästan alltid hjulbenta men Elsa är ju kobent så det ska kollas upp.




Tisdagen var vår lugna dag då vi försökte hinna med allt här hemma istället. Tvätt,städ och allmänt plock. Jens drog ut sin visdomstand och var hemma när vi kom hem men hade väldigt ont så det hände inte så mkt.




Onsdag och efter dagis och jobb var Elsa och jag hemma själva då Jens var på hockey och på torsdagen hade jag en riktig heldag då jag stängde och sen åkte direkt till ronneby på föreläsning. Hann med ett kort besök på Ella och Piipens skattkammare där jag hittade en super söt kappa och fina skor till Elsan!




Fredag och vi var på besök hos martina och Ella. Elsa var inte på super humör, har börjat visa blyghet när vi kommer till någon. Supergod fika och så lite lek för tjejerna som Elsa inte riktigt klaradeav, en konflikt om en handduk gjorde att Elsa brast totalt och sen var det pip och gnöl från damen. Vi passade på att beöska blomsterlandet,rusta och willys innan vi åkte hem igen. Då var Elsa trött, hungrig och rätt gnällig men lite mat i magen gjorde susen och det var en betydligt gladare Elsa som mötte pappan som slutade sent den kvällen.




Lördag och familjen åkte till maxi och slottsbacken för att köpta färg till tvättstugan. Vi plockade och tag ner en hylla och Elsa och jag gick spåret så hon fick sova innan jag gjorde mig i ordning för kvällens fest. Jag var inte så upplagd för den men det visade sig att det blev en jätterolig kväll. tema var kareoke och thaibuffe. Hamnade vid olika bord och mitt bord var tomt länge innan vi fick lite stöd från ett av de andra borden så vi blev mer jämna lag. Tävlig i att känna igen musik och sen framträda ihop till några sånger. Mitt lag var en salig blandning och när vi framträdd med staten och kapitalet så drog vi massor av applåder, vi följde upp med ohha hela natten och även då hade vi publiken med oss. Jätteroligt och alla i mitt lag gav allt!!Vi kom delad ett aoch fick sjunga en låt till, det blev livet är en fest vilket inte blev så jättebra men vi vann ändå!! Dans, mat och allmänt rolig kväll följde på det och vid elva kände jag att jag borde åka hem om jag skulle orka morgondagen med baby cafe träff.




Söndag och återbud på återbud till träffen gjorde att malin och jag träffades själva tillslut, men vi pratade, lekte, var ute och gick och pratade lite till så det gick ingen större nöd på oss. Hemma målade jens väggarna i tvättstugan. Det blir så fint! Vi hann äta middag innan jens for på innebandy och Elsa och jag lekte här hemma. Så var denna veckan slut...

1 kommentar:

Jenny sa...

Inte vad jag vet...men någon gång ska han väl bli det...