fredag 28 maj 2010

måla, pärla och nya åket!



En solig helg och vi fortsatte med vårt uterumstak. Slipade och målade bjälkar och fönster. Elsa lullade runt och bara var. Vi pausade med lite vindruvor på en filt på tomten.



Lite kallare på måndagen och vi gjorde en liten utflykt till lekparken efter mitt besök hos vc.
Kallt och det kom ett överraskande spöregn innan vi hann hem men lite mysigt hade vi med.



Köpt badkritor.. roligt!!





Och pärlor!!






Äntligen fick vi ihop en träffa med Amanda, Alicia och deras mamma J. tjejerna är lite pratglada båda två så munnarna gick i ett på dem. läste böcker, lekte med dockor och ute fick Elsa för första gången prova en studsmatta! Det var skoj vill jag lova!



I dag åkte vi till Nybro direkt efter jobb och dagis. Elsa pratade glatt om att vi skulle till sarmor och när vi närmade oss kunde hon nästan inte sitta still och när vi parkerat var det riktigt bråttom in! Gosunge! Vi fick lite kaffe och muffin och sen begav sig Jens och jag till kalmar för att kolla påen cykel på jula. den var inget att ha men vi hittade en toppen fin på coop som var på erbjudande och verkar kanon!





Provcyklade runt kvartet efter att vi satt på den nya barnsadeln med. Hjälmen till Elsa måste vi leka lite med så hon vänjer sig.. inte helt vän med den än.

största anledningen til att vi köpte cykeln nu är förrutom att min gamla är trasig att jag har fått hälsporre på vänster fot och har ont varenda steg jag tar. Det är en dryg läkprocess på sådant och enda motionen jag kan utöva är cykla och simma och det känns lite kallt i sjön än.. nej men men barnsadel på så kan jag få med mig Elsa med och det vill jag gärna!

1 kommentar:

Anna sa...

Fin cykel! Badkritor verkar kul, var köper man det?