söndag 30 maj 2010

Min tredje Morsdag



Elsa och jag tar några varv runt kvareret och bekantar oss med cykelsadel och hjälm. Hjälmen kom lite på sne.. lite stor.. Vi provade innan jens skulle iväg med några kompisar och spela golf.
På morgonen hittade mormor ingmarie något roligt i morgon tidningen!! Vi hade satt in en grattis annons till henne!



Elsa cyklade gärna även på sin egen "cykelel"




Roligast i helgen var nog att " pussela" Det innebär att Elsa sitter på lådan och vi andra pusslar det stora pippipusslet på golvet.





Jag passade på att cykla iväg för att plocka lite liljekonveljer till Gunilla på lördagen, hamnade mitt i en skur men det var skönt att komma ut!



på min cykeltur köpte jag även kritor och målarbok till Elsa och et roar henne länge!! "Jinni" fick gärna vara med och måla.



Bobblar med pappan som kommit hem från golfbanan!



Mor och dotter! Älskar!!



"Tisa" Mattias larvar sig så vi måste skratta jättemkt!




Mysigt att måla

Det blev en trevlig kväll med grillat och massa annat gott! Efterrätten med punch och glass är min favorit! Vi firade att gunilla fyllt år och morsdag på samma gång. Ett par biljetter till att se favoriten Björn Skifs gjorde Gunilla väldigt glad! Kul!



Morsdag och jag blev väckt av Elsa som killade mig under fötterna. Hon sov nere hos farmor och farfar men kom upp för att kika på oss....Fick paket och Elsa tyckte att de skulle sjunga ja må hon leva! Så det gjorde jens och hon! MYS! Fick ett efterlängtat Zinkhus! Jenny och jag beslutade att baka paj som morsdagsfika så Gunilla blev skickad till lekparken med Elsan.


mamma ett och mamma två..

Elsa bobblar med sarmor...
Ser nu på bilderna att alla tjejer hade randigt på sig i dag.. så fint! hihi
Min älskade bus och jag!

Huset är på plats! Även blomman jag fick är planterad och på plats ute.
Tack för en mysig tredje Morsdag!

Inga kommentarer: