tisdag 22 juni 2010

en vecka går fort...



Det har hänt mycket på tjädervägen. Morfar har haft fullt upp. I dag när jag kom hem från jobbet (som för övrigt spenderades på tallholmen med 12 badglada förskolebarn, jag har ett tufft jobb ibland! ) hade pappa satt upp nya vindskivor på vår lilla bod! Det var mycket jobb med det då det var mycket murket och trasigt. Vi är så tacksamma för hjälpen!



Tidigare i veckan byggde han en planteringsbänk till mig i lilla utrymmet bredvid boden. Så fint! Nu kan jag planera trots regn och blåst!




i söndags när mamma och jag var och kollade på blommor så hittade jag ett träd. Tanken var att det skulle stå i en kruka men så ändrade vi oss och heltplötsligt hade jag börjat gräva enny rabatt på framsidan. Det blev riktigt bra om jag får säga det själv. Roligt med att ha gjort precis allt påegen hand. Ja mamma körde och bar stenar från baksidan förståss...




Vi har varit dåliga att fota i veckan, det har varit full fart och vi har ju jobbat måndag och tisdag med. Elsa har kört med sin mormor och morfar och hon ger dem inte många stunder av vila, precis osm det ska vara! Hon pratar mycket nu och styroch ställer med oss. Stanna där!!Sitt kvar där, jag ska hjälpa morfar först ! Sa hon till mig tidigare i dag när jag skulle hjälpa pappa med en stor skiva. Hon vet vad hon vill!






Mormor och Elsa sjunger! Lille katt!




I morgon ska Elsa lämna små sommarpresenter till sina fröknar på förskolan. Ljuslyktor/glas med lite godis.



Det har målats en hel del under veckan tillsammans med morfar framförallt.



Inte nog med allt byggande... pappa har även hjälpt mig med en till sak...

Mormor har faritrunt här hemma.. hon har lagat mat, diskat, plockat undan, tvättat, stukit, rensatmellan våra plattor på framsidan och tvättat fönster..

Inte klokt så bortskämda vi varit den här veckan!!

Kör försiktigt hem nu så ses vi senare i sommar när vi kommer upp och våldgästar..

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter som en händelserik vecka.
Är det Elsas lockar?
Kram

Martina sa...

Vilken lyx att ha "hemtjänst". ;-) Kul att kunna umgås så mkt sammanhängande o mysigt för Elsa att få ha mormor o morfar för sig själv. Kram