söndag 10 oktober 2010

sköna söndag.



Vi ägnade förmiddagen i trädgården. Jag rensade i några rabatter, tog upp dahlia löken och klippte ner en buske som bara ser risig ut och som ändå kommer försvinna när vi gräver upp slänten i vår. jens gav sig på en av stubbarna. Den var betydliget större undermark och hård som sten men nu är den borta!



Sen packade vi ner smörgåsar och dricka och gick till vår picknick plats i skogen. Elsas nya kompis Tuss fick följa med.




mysigt med picknick tycker Elsa. Och jag!!





Solen sken men inte precis där vi satt men det var skönt ändå.

Vi gick i mossan och det var mjukt och lite studsigt tyckte Elsa.
Elsan somnade i vagnen medans vi gick vidare i spåret och medans hon sov åkte jag till ÖB och köpte oss en eldkorg. Här ska eldas i höst och vinter mörkret. Kaffe på trappen och så lite lerbak och nu lite middag innan jens ska spela bandy och Elsa och jag ska ha mys med bad och tv.
I morgon ska jag på fack utbildning och sen är det full fart hela veckan lång!

Inga kommentarer: