fredag 11 februari 2011

Årets första sandkaka och hjärtan hjärtan



I tisdags sken solenoch det var vår i luften. Elsa och jag gick till baksidan för att kolla läget. Det gick att gräva i sandlådan så vi passade på att göra årets första sandkaka!!



Elsa och jag har haft ledig fredag. Vi startade tidigt.. det verkar vara en tradition på våra lediga dagar. Upp och kissa på pottan och sen kan man ju inte ha pjamas hela dagen enligt lilla fröken så fort fram med tights, klänning och stumpor.. det är bara det som går att sätta på just nu...

Vi plockade och grejade och satte sedan igång med bak. En annan tradition är ju just att baka vaniljhjärtan till alla hjärtans dag och jens födelsedag!




Visste ni att man kan hitta ett förstoringsglas i kökslådan, det visste inte jag.. Elsa visade mig det och roade sig länge med att smyga runt med sin "forstorglas" som mamma mu hävdade hon..

vi åkte upp till biblioteket och gick på sagostund, det skulle vara pippi tema. Det var en pippibok och en sång..sen två helt andra.. är inte så imponerad av upplägget på dessa sagostunder.. skulle ju gå att göra dem så mysiga...men vi träffade två av Elsas dagiskompisar som har föräldralediga mammor, det var trevligt!

Efter en snabbhandling och våfflor hann vi precis dammsuga huset innan pappan kom hem och vi for in till stan för att byta glasögonbågar. Tillbringar kvällarna nu med att prova, prova och prova... Hittade en liten alla hjärtans present till Elsan och hann visa Jens klockan jag förälskat mig i på Enkla.

Blev mysig fredagspasta på kvällen då vi provade nya platser runt köksbordet.. tänk vilken vanemänniska man är.. Elsa speciellt.. men detta blir nog bra.

Efter en del hysch hysch så fick jens en tidig present. Han kommer sig aldrig för att gå på hockey som han ju tycker så mkt om egentligen så nu bokade jag en biljett till honom när hans Nybro kommer hit och möter KHK, han får sällskap av syster. Är på måndag och jag som är barnsligt förtjust i allt var alla hjärtan heter känner mig hemskt storsint som släpper iväg honom den kvällen... hihi

1 kommentar:

Martina sa...

Här har vi oxå haft lite hjärtepyssel... Stackars Jonas kan inte gå på hockeyn på måndag för mamman till hans barn har jobbkväll då o faster kan behöva vila efter sin jobbhelg. Oj, va glad han är. I n t e ! Kramisar