lördag 12 februari 2011

jag hjärtar dig, dig, dig och dig!!!



Mina hjärtan förvaras i burken jag köpte på Enkla härom dagen. Mysigt!

Elsa och jag som var själva på förmiddagen då jens jobbade på skolans dag åkte tillsecond hand. Men i dag kom vi inte hem med något stort skåp, hittade en liten ljusstake som jag letade efter innan jul men var för snål för dem på åhlens, denna kostade 5 kr. mera lagom! Elsa förälskade sig i en porslinskatt. Hon fick köpa den 10 kr var överkomligt och jag hade chans att själv gå och titta då hon var så betagen av sin katt! Vi fortsatte in till stan för att återigen hämta hem lite bågar och så ett snabbt besök på enkla för en liten present till pappan.



Den lilla burken fyllde vi med kakor och slog in i celofan. Vi lastade den i vagnen och tog en lång promenad i det underbara vädret. Vi stannade till hos fam Hansson Karlsson och överlämnade vår lilla alla hjärtan present!




jens gick och mötte upp oss när han kom hem och vi stannade för att titta på hästarna. En härlig vinterpromenad!




Inslagna paket! Några till Elsa, några till Jens ochså lille Vilgots paket som han ska få i morgon.



Pysseldags. Kanske det kan bli några alla hjärtans kort av detta... vem vet???



Kladdigt värre... använde inte pensel hela tiden.. men det är ju trots allt fingerfärg!


Elsa öppnar sina paket. Vi har nämligen firat lite alla hjärtan redan i kväll. Tröjan var väl fin tyckte Elsa men den var inte värd ett dugg när hon öppnat det andra...


Ett fiskspel i míniatyr.
Pappan blev också glad för sina paket. Ett congac choklad och en tavla med texten " Att älskas utav dig är det vackraste för mig!"


Elsan väntar på mat. Inbakad fläskfile med svampstuvning och så hasselbackspotatis. Obs i lilla röda hjärtat ligger gurkor.. i form av hjärtan! Elsas klänning blev slängd i tvätten för att kunna användas i morgon så hon är hemskt välmatchad....NOT!!


Fruktsallad och lite glass. Elsa har dekorerat glassen.. ni ser väl med vad??
Nu väntar melodifestival för oss och i morgon fyller världens bästa man och pappa år!! Lille Vilgot ska även få barnvälsignelse och det är vi inbjuda att få vara med på.

Inga kommentarer: