lördag 2 april 2011

Är du färdigskrivad??

Skrev ett långt inlägg i går men det verkar ha förvunnit i cyberrymden... Elsa har äntligen hämtat sig lite. I onsdagsnatt flög en ettrig liten magbacill på henneoch ville inte släppa greppet. hon kräktes och kräktes flera gånger i timmen hela natten och förmiddagen. 16 timmar senare lugnade det sig lite men förtfarade kräk och nu hög feber med.. det fortsatte med en slö elsa som inte vill göra något, inte äta något och knappt dricka heller... Vi kämpade på med vätskeersättning och dricka. Natten till idag blev hon även dålig i magen och efter det verkar det ha vänt för henne, var väl det som skulle ut! Ingen är gladare än vi. Nu är hon vår Elsa igen osm pladdrar och står i. Skrev om Elsas förkärlek till namn. Rensade lite papper igår och hittade en utvecklingstege där det stod att barnen ska vid två års ålder kunna en del saker. Bland annat benämna sig själv vid namn. Elsa är ju snart tre, (vilket hon förresten i går när hon hade en kort period av något lite pigghet såg på bolibompa att de pratade om april. man mamma, då syller jag ju år. Jag syller tre år i april! hon håller upp högerhandstre sista fingrar, jag visar alltid de tre första när jag visar tre..måste höra med förskolan hur de gör där). och har ganska länge haft ett namn på sig själv. Till en börjadn var de Essa eller nästan Ässa men i dag är det Elsa. Nu har hon börjat utvecka det där och kan säga. Pappa kan du akta Fagös bok och menar ju sin egen. När jag hämtade henne i onsdags så var nova med oss i hallen när kläderna skulle på. de pratade och vinkade mkt till varandra. När vi kom ut från dörrens å ska hon ju som vanligt återberätta vad som hänt, trots att jag ju var med så måste hon alltid berätta igen. Nova ville säga hej till fagös mamma. Hon ville säga det till annas stora sejs mamma... Annas stora tjej är något som jag sa en dag när hon satte sig på träningscykeln. Hon sitter på ramen och når ner med fötterna till golvet och kanhålla i handtaget, det är att cykla enligt Elsa. Jag utbrast, men mammas stora tjej kan du sitta där!! hon var så stolt så var gång hon sätter sig där måste jag komma och utbrista detta. Gör jag inte det självmant tjatar hon på mig tills jag sagt de, då kan hon kliva ner igen.:) Bokstäver är spännande och alla bokstäver måste höra ihop med ett namn. hon är bra säker på många och vi upprepar dem ofta. B för bengt och V för vilgot är de mest förekommande förutom E för Elsa och a för mig Nu måste jag sluta. Elsa undrar om jag är "färdigskrivad"..lovat att vi ska leka på rummet då.

Inga kommentarer: