lördag 9 april 2011

Mattias sej!

KOMPISAR!!! Vi har börjat titta på Fem myror filmerna. Elsa gillar dem och kan ju många bokstäver. I dag när bokstaven M kom så sken hon upp och sa att det var ju Mattias bokstav. Sen funderade hon vidare, är det jennys med? Nej hon har ju samma som pappa kom hon på sedan. och morfar! Jenny är ju mattias faster...Nej fick jag rätta, hon är ju din faster. Jenny är Mattias tjej sa jag sedan. Då spärrade Elsa upp ögonen och tittade på mig, Nej mamma det är ju jag som är Mattias sej!! Men sen kom honpå sig vad hons a och blev lite generad och tyckte nog att hon var min tjej trots allt.. Tyckte det var så gulligt! Historien upprepar sig...faster J var ju hemskt glad i sin farbror R när hon var liten och Elsa är hemskt glad i sin farbror M..;)

Inga kommentarer: