lördag 9 april 2011

Fullt ös!

Att må bra.. att slippa soffan!! Tänk att livet kan kännas så befriande. Idag känner jag mig äntligen som mig själv igen. Lite mer yr än jag skulle önska bara. Vi har varit ute mest hela dagen. Jag har försökt putsa lite fönster, Jens har städat insidan på bilarna, jag har rensat ut lite i uterummet, vi satte upp gardinerna där ute igen, vi gick elljuspåret för första gången sen snön försvann, så skönt! Elsa och jag var ute med vilgot i vagnen, plockade några vitsippor, testade cykeln igen, går sädär.. mest broms.. inte mkt tramp..:) Vi tog en fika i uterummet och så fortsatte vi med småplock både ute och inne. Jag tog tag i förråd och gång, nu har vi målat klart ( möblerna) där ute så det var skönt att få bort skyddsplasten och kunna dammsuga ordentligt. Nu blir det torkrum igen.. tills vi kan hänga ute vill säga, dröjer nog inte länge nu! Elsa har vandrat ut och in mest hela dagen, härligt!! Jag har fått undan alla vinterkläder som väntat på att kunna hängas in i förrådet där det stått målarbord... Vi fick upp knopplisten i sovrummet till våra kläder och lite annat småfix. Härligt att äntligen orka ta tag i sådant jag bara legat och tänkt att jag borde gjort...nu laddar vi för fullt inför nästa helg då det blir kalas!!! Världens finaste fyller tre år och det ska vi fira i dagarna tre!!Vad annars! Helt plötsligt kan det komma från Elsa.. men vem är det det som snart fyller tre?? Det är ju jag!! har inte tagit en enda bild i dag.. det var synd.. men tar igen det i morgon tänkte jag, hoppas på sol då med. Vi ska möta några babycafe kompisar i Wämö parken för lek och fika!

Inga kommentarer: