söndag 1 maj 2011

Valborg och första maj

Valborgsmässoafton och eldningsförbud..Elsa och jag tillbringade förmiddagen på turne på slottsbacken och pappan fick chans att jobba lite med sina omdömmen. Vi hittade både solcreme, lite blommor, mat och två tröjor till mig. Vi tog en snabb runda till second hand med. Hittade tekoppar, hade tänkt mig hitta något att ha på mig på lördag då jag ska på 90 tals fest på jobbet, men det gjorde jag inte. På kvällen kom Emelie och vi grillade lite.
Pippi kom på besök.
och vi spelade Elsas spel..En jättemysig kväll blev det. Tusen tack Emelie!
i dag hade vi en skön fm då vi klarade av lite måsten som strykhögen, räkningarna, rengöring av värmepumpen mm. Vid halv två mötte vi Ella med familj i Vämö parken för lite picknick och lek! Elsa fick ett paket. Ett Ludde memo! Tusen tack!

Vi fikade i solen och hade det riktigt skönt.
Tjejerna blåste bubblor och lekte med Ellas boll.
Så gick vi ner till djuren och kikade. en höna hade massor av små kycklingar.
så duniga och fina.
Matade kaninerna.
red på trägrisen både Ella...
och Elsa...och mycket mycket mer.
Elsa gick lite "på balans" med innan vi körde hemåt igen.

1 kommentar:

Martina sa...

Tack för idag! Kram