tisdag 13 december 2011

kalas och lucia



I lördags var vi på kalas hos jens kusiner som fyllt år. Elsa hade så roligt uppe i deras rum och höll igång hela kvällen lång.


Lucia firande idag. Jag hade mitt på jobbet vid sju på morgonen, vi klarade oss från regn. Vid ett gick jag hem från jobbet... för sista gången på ett år...rätt så skönt just nu. Elsa fick lämna små presenter till sina fröknar. Små skålar med lite godis i och ett tack för en härlig första termin. Vid fyra gjorde vi oss klara för lucia Tyvärr ringde jag inte för att kolla om det skulle vara ute.. det blåste och regnade men de hade sagt att det skulle mkt till att vara inne.. så jag pälsade på Elsa under protest ska tillläggas... väl framme får vi veta att det blir inne--så av med allt igen...


Efter uppträdet som Elsa klarade galant tog vi iallafall ett kort på henne utan en massa kläder under. Jens filmade hela uppträdet och det syns rätt bra. Kul att ha.


Efter sången så bjöds det på glögg, saft och barnens egna lussekatter och pepparkakor. Elsa fikade med Egon.

Vi åkte till blomsterlandet efter och köpte vår gran, den såg väldigt fin ut men som vanligt lär den väl vara gigantisk när vi tar in den....

Inga kommentarer: