torsdag 2 februari 2012

Besök, själva och så stort tack!


I  tisdags kunde de äntligen bli av att vi fick träffa Emelie! Hon kom upp till oss och  fikade och pratade lite. Supermysigt. Arvid fick fina kläder och Elsa ringar armband och spännen.. (se nedan) Vi fick överlämna våra presenter till henne med. Hon är ju efter två år färdig Barnsjuksköterska!! Super är vad hon är! En tavla med en liten sköterska på och ett halsband hade vi gjort och köpt.


Elsa, Arvid och jag har varit själva hemma i  dag för första gången. Inte helt friktionsfritt. Det har  varit mkt " jag ska aldrig" . ahhh och så fräser hon som en katt... och stamp och bläng... Men också stunder då vi haft supermysigt. Promenaden runt kvarteret var helt underbar då Elsa pratade och pratade, log med hela ansiktet och vi bara mös i solen. 


Vi vill passa på att säga TACK för alla fina saker som kommer till oss per post eller med personer vi träffar.

I dag fick Arvid allt det här från kollegrna till Jens.. tema.. Barbapappa grön/ gul


Panda dräkten är nästan det första Arvid fick, av Jenny och Mattias som var och hälsade på på Neo. 
Bamse tröjan är från Mattias föräldra och Blixten tröjan från Alf och Fia. Tack så jättemkt.


Från JennyFo kom de röd/ vit /blåkläderna och de blå vita från Emelie.


Turkosa byxor och randig tröja från familjen pettersson i Alvesta och byxorna från Maritha och Sune.


Andreas och Linda hade med sig presenter när de var här i helgen. 


Från familjen Hygren kom dessa fina kläder i blått och vitt.


Tigern köpte Elsa till Arvid och Lejonet är från Karin W.


Arvids första present är de små converse skorna som farmor virkat! Gymmet fick han när vi kom hem från neo.


Så många fina kort har kommit till Arvid. Bara ett par!


Stora syster Elsa har också fått en massa fina saker. Trevligt att bli storasyster! Den lilla hunden kom från Sune och Maritha, halsbandet från Jenny Fo, skorna är till skrållan och är fårn farmor och målarbok1 från karin W och den andra från Mattias föräldrar. Spännen, armband och ringar från Emelie.  Från Andreas och Linda fick Elsa kläder. En klänning och en kofta samt en godispåse!


Närbild på halsbandet. I stora ringen står storasyster, en hello kitty hänger i mitten och en rosa pärla och hennes namn på en bricka. Jag fick även ännu en bricka till mitt fina änglavakt halsband som jag fått av Jenny tidigare, nu med ARVID på också.


4 kommentarer:

klok som en bok sa...

Så mycket fina presenter!

Lottis sa...

Vilka fina grejer :-) Man upptäcker hur många vänner och bekanta man har när man får barn...
Arvid och Nora har likadant babygym :-) Nora gillar sitt skarpt :-) Ha det fint och mys! Kram på er <3

Anna sa...

Så mycket fina saker ni har fått till er Arvid!
Jag var tvungen att kolla in ditt "projekt dockhus" igen. Jag ska nämligen försöka få till lite nytt i mitt gamla till min Tilda som fyller 6 år nu den 13:e. Möblerna är ju jättedyra, tyvärr.
Nu har jag också börjat testa bloggandet. Min blogg är dock utan familjefoton till att börja med. Du får gärna kolla om du vill: ihusetbredvid.blogspot.com

Kram, kram från Anna Lindell

Malin sa...

Hejsan!
Surfade runt lite och hamnade på din blogg (tror jag sökte på bilder från Ringö).
Vilket fint smycke storasyster fick. Vet du var det är köpt?
Hälsningar
Malin