onsdag 15 februari 2012

Veckan forstsätter.


Barnen har fått likadana pippitröjor av mormor och i måndags hade de dem på sig under utekläderna. Lite stora än men till våren blir de nog perfekta.Fina är de ia dem iallafall tycker jag.


Vi hade en dejt i lekparken. På fm, fixade vi lite hemma och var och handlade lite extra till pappan. Han fick 35 ferraribilar och lotter för 35 kr, tre tia och en femman lott! Hade hoppats på vinst som skulle räcka till en bil... hihi han vann tio kr! I lekarken var vi ensamma. Alla andra åkte väl pulka! Men kul hade hon. Hon var modigare än jag sett henne på länge och klättra och for upp och ner för det mesta.


Gungade på kompisgunga tillsammans med Egons om ju var vår dejt. Elsa pratade mkt om att gifta sig och skulle fråga Egon. Jag hörde henne sedan hemmanär hon frågade om han varkär i henne, det var han inte och han ville inteheller gifta sig, men hon tog det bra...;)


Härligt väder!!!


Arvid då. Vad har hänt med honom. Han har fyllt fem veckor, haft sin första namnsdag OVE. Han kan nu följa lite med blicken. Han tittar på sina figurer på babysittern, hör han Elsa så försöker han se var hon är och han hade följt Gunilla med blicken när hon flyttade sig bakom Bengt i lördags. Han bajsar mycket och är nu vaken lite mer mellan målen mat än tidiare. en natt sov vi fem timmar!!! Det var uppskattat av mamman, dock inte av brösten... hihi


Detta är vår familj!
Elsa först, Hon fick ganska stora ögon då hon inte tyckte att pennan tog ordentliget när hon ritade, hansen blev ockås rätt markerad av samma nledning. Hon ritade lockar på sitt huvud och menade att det verkligen blev hon då. Sen kommer jag. jag ritar dig med stor mage, som du hade innan sa hon, tur atthon la till det där sista..;) Så kommer Pappa Han ärl lång och hans hals går långt upps å det blir en nos... sist kommer Arvid, hon ritadehon som han ska se ut sen säger hon.. Uppe i hörnet är en katt. Det skulle blivit jens för honhar ritat glasögon mens å blev kroppens å konstig så hon tyckte det mer liknade en katt. Skönt att man kan ändra sig.


Här ligger Lillebror och tittar i sitt gym. Elsa som lägger täcken på allt ochalla har nä även börjat lägga på honom små filtar och handdukar.


I går på alla hjärtansdag var vi först inne i stan en sväng. (Elsa är hemma den här veckan då vi vill undvika smittor som går på föskolan så långt det är möjligt iallafall) Jag fick ett halsband av mannen min som tyvärr hade för kort kedja så vi var och bytte det och köpte present till kalaset elsa ska på på lördag. Sent og vi en sväng till lekaparken, det var kallt! Elsa åkte snowracer dit, första gångenhon sitter på den i år.. blir inte som tidigare  när vi har en lillebror med. 


Far och son i försök att få till lilnande kort som vi har på Jens och Elsa.


Mina killar!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad fina de är!
Min första tanke när jag såg bilden på Jens & Arvid, innan jag läste bildtexten, var faktiskt att den liknade Elsa&pappa-bilden. :)