måndag 19 maj 2008

Födelsedag och månadsdag

Nu har vi klarat av en vecka själva hemma, Elsa och jag. det har gått bra men saker har tagit mkt längre tid än jag tänkt mig. Några promenader har vi hunnit med, varit på bvc och vägt Elsa, nu 5025g tung och träffat M och E. Fixat här hemma inför helgen då det var kalas på gång. I fredags blev jag 31 år och ägnade i stort sett hela dagen till att förbereda lördagen. På kvällen kom mamma, pappa och Andis hit. Så roligt att träffa dem igen! Eller mormor, morfar och morbror som de numera heter.



I centrum stog Elsa. Jens och jag får finna oss i att befinna oss i perferin... men det gör vi så gärna. Borglömd blev jag inte, fick så många fina presenter. Tusen tack!



Underbart att se morbror och Elsa, var nog kärlek vid första ögonkastet där..ömsesidig sådan.







På lördagen hade vi då lite kalas, jens familj kom med och vi grillade lax och kyckling och åt kall potatissallad till. Mamma hade hjälpt mig och bakat bröd i långpanna med soltorkade tomater.

Det blev allmän fotografering sedan, vi ville ta en familjebild och sen månadsbild på Elsa. Dagen till ära hade hon klänning på sig.







Mormor och morfar passade på att gosa med sitt barnbarn och Elsa såg ut att ha det väldigt bra!






Man är trygg hos morfar!!





Kom snart tillbaka och hälsa på mig, mormor!!



Ny vecka och nya aktiviteter. I dag kommer en kollega och hälsar på. I morgon bvc och besök av E, på onsdag ska vi till ortopeden och på torsdag ska jag hälsa på på jobbet, till sist på fredag så kommer J och A. Något varje dag. så roligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt det ser ut. Ella tycker oxå bilderna är jättefina o pratar högljutt med Elsa. Leka, kanske?? ;-) Krya på dig! Kramisar

Ulle sa...

Hejsan svejsan!! Och grattis och allt det där!!=) Härligt med både hus och barn nu!! Nu har jag med skaffat mig en blogg: ullej.blogspot.com!! Kram Ulle