söndag 11 maj 2008

Fint väder

Helgen verkligen bjudit på underbart väder. Det har vi utnyttjat. I lördags var jens och golfade. Jag, Elsa, Linnea och Maja tog oss till Dragsö och promenerade i solen. Åt glass och promenerade lite till. Gick en runda på Brändaholm, det var så mysigt. Väl tillbaka vid bilarna var det två svettiga bebisar i vagnarna.. stackarna har ju legat i lä i vagnen och solen har gassat på. Hem och svalka oss och sen blev det grillat på kvällen när pojkarna spelat klart. Solen hade tagit på dem med... säger bara AJ! Så nu har vi invigt våra utemöbler med gäster med. Trevligt!

I dag har vi handlat blommor och grejer på fm, så pysslat i trädgården. Köpt lite gräsfrö till området i gräsmattan som blivit förstört av de tidigare ägarnas pool. Vi gick på upptäcksfärd i trädgården och då upptäckte jag att vi har en syren. Jag som bara för någon vecka sedan sa att jag så gärna skulle vilja ha just en syren så har vi redan det...;) Jättespännande detta första år med trädgård. det växet gullvivor och liljekonvaljer med! Inte många men ett par stycken av varje har jag sett. Satte lobelia förra helgen tror jag det var. Skyllde sedan på Jens att han vattnat sönder flera av plantorna.. visade sig att det inte var hans fel... det är någon som ätit upp dem. När jag tog bort stenröset som legat i mitten såg två slemmiga saker, helt klart misstänkta!! Nu är de borta och jag hoppas att resten av lobelian får vara i fred. Köpte en stor kruka till framsidan. Blev riktigt bra.

Snart vaknar lilla damen, hon har sovit en bra stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni har det hur bra som helst! Jag är så glad för er skull! Får man träffa er något till sommaren? Tar ni en tur till Katrineholm?

KRAM!