tisdag 22 juli 2008

Katrineholm

I onsdags kväll åkte vi upp till katrineholm, uppresan gick mycket bra och Elsa sov hela vägen. Vi åt mat i kalmar och då smakade elsa lite på sin mat men hade för mkt annat att titta på. Hon tog maten i bilen sen. Väl framme var vi alla trötta så det var bara att lasta in alla grejer och hoppa i säng, Elsa sov i min gamla spjälsäng, det gick bra men hon hade bra med utrymme så hon snurrade runt på natten. Hittade henne med huvudet vid fotänden på morgonen. Hon sov hela natten. Det som återstod... kom i säng vid ett.



På torsdagen var vi hos min mormor en kort sväng, första mötet mellan Elsa och henne. Stort! Morbror Andreas kom lite senare och gjorde oss sällskap och på eftermiddagen var vi ute hos min kusin och tittade på springer spaniel valparna. På kvällen grillade vi!




Elsa 3 månader den 17 juli. Fotografering i en fotölj hos mormor och morfar.




Fredag var golfdag för pappa och jens. Andreas och jag var och köpte present till pappa, cirkelsåg och sen blev det lunch hemma då de kom tillbaka.Mormor kom på eftermiddagen och fikade med oss. På kvällen kom min faster med familj på besök.



På lördagen var vi på stan, åt lunch i stadsparken och sen var vi tilll min moster en sväng. Elsa fick underbara fårskinns tofflor. På kvällen var Jens och jag på bio. Mamma Mia!




Söndag och pappa fyllde år. Hanna med familj kom och hälsade på!! På eftermiddagen kom Andreas och mormor. Tog fyra generationer bild!





På måndags morgonen packade vi bilen och startade resan hem. Stannade och åt i Tindered och tog en glass i Timmernabben där vi också köpte en mugg till Elsa med hennes namn på.

4 kommentarer:

snöstjärna sa...

Å va roligt med fyra generationer. *saknar mina far/morföräldrar* Gud så lik Elsa var gammelmormor, samma min =))

Anonym sa...

Hihi, Tindered är ju nästan mina trakter :-)
En riktig sötnos är hon, er dotter :-)
Kram på er

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder. Elsa ser mkt större o äldre ut än vad hon är. Hon är ju mkt stadigare än vad vår sladdriga Ella var. Haha... Kul att ha en generationsbild. Anade man ett färgtema? Hihi... (blått, vitt o rosa för Elsa) Kram

Anonym sa...

Vad mysigt det låter! Och oj vad Elsa har växt, jisses.. :)

Kram!