måndag 22 juni 2009

plask plask



Midsommar dagen firade vi med farfar, farmor, faster och mattias. Middag i uterummet är så mysigt!



På söndagen var det soligt och fint. Vi åkte in till Wämö parken och gick en runda och tog en glass i kaffestugan. En titt på djuren och lite lek i parken, sen åkte vi hemåt igen. Hemma blev det lite lunchfika innan vi fyllde upp poolen och Elsa fick bada pch plaska! Parasollet fungerade kalasbra.




Så mysigt att bada!





Tar en bad paus och myser i nya badrocken.





Badar igen efter middagsvilan.



Min fina säl!




bada bada hela dan!



Under parasollet...


Tittut mamma!


Titt ut.

I dag har Elsa och Jens hjälpt Maja och hennes föräldrar att få i båten och så har hon lekt med pappa som vanligt. Jag åkte in till tandläkaren direkt efter jobbet, var nervös, tycker inte så mkt om att vara där..det gick bra och jag fick tom beröm. Guld stjärna sa hon.. tänk att man blir glad för det än!Kände mig uppriktigt stolt och nöjd när hon sa till mig. Ska dock tillbaka i augusti och fixa en tand som nog fått en spricka av en gammal lagning. Hem och stoppa i ELsa lita mat och sen näör barnvakten kom.. bästaste Em så for vi till Elsas nya förskola.. inskolningsmöte. Verkar jättemysigt där och det kändes bra med fröknarna och de jobbade som vi ungefär vilket jag tyckte kändes bra och bekant. Elsa kommer vara i en grupp med 13 barn och det är 5 tjejer. Det är 5 08 och sen 07 och några 06 barn.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vad mysigt med poolen!! Emmas pool har vi inte invigt ännu, men får nog göra det snart!
Ja, sträck på dig när du får beröm av tandläkaren!!!!Bra Anna!!
Vad roligt att dagiset verkade så trevligt och bra, när börjar Elsa där??
Kram på er

Misen sa...

Oj, vad härligt att få plaska pool. Om vi hade haft någon trädgård hade en sån varit given. Spännande med förskolan, och lite läskigt också kan jag tänka mig...