lördag 4 september 2010

Mys



Fredagsmys med jordgubbar och vattenmelon. Nya fina kannorna från Mio!



Elsa är galet förtjust i jordgubbar!




I dag åkte vi på marknad i Lyckeby. Tävlade i trädgårdsföreingen, handlade inte något och karusellerna var vi aldrig nere vid, Elsa åker ju ändå inte. Men vi kom inte tomhänta hem direkt... passerade en Loppis på väg till Skofynd. Där hittade jag två pussel till Elsan. Pippi och Findus och en komplett Saftmaja till mig! Vi hittade nya höstskor till Elsa och enligt mätstickan så har hon på gränsen till för små skor nu men ungen vägrar ju byta ut dem! Hoppas vi kan lura henne till att använda dessa nya nu för de var inte gratis direkt! Vidare mot amiralen och Mio..hittade tröjor till Elsa, mat till oss och så..




Jens och Elsa fixar...


Ny lampan är på plats! Så fin.Köpte även en plafond som kan lysa upp rummet ordentligt när det behövs.




Lampan




I hallen har nya krokarna kommit upp och nu har vi börjat använda jackor och tjocka tröjor igen.




Mina fina bollkryss!




Vi måste gå en runda med Emma sa Elsa på eftermiddagen. Det var ju bara att följa med.Vi gick runt lekplatsen och Elsa kör så fint så.


Försiktigt lyfte hon upp Emma ur vagnen och konstaterade: Jag får ta upp henne och ta med henne! ansvarsfull! När hon gungade frågade hon oroligt efter Emma och blev lugn när hon såg vagnen och att hon var där i... sötis!
Min saftmaja!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vad bra att Elsa tar väl hand om dockan EMMA!!
Vi har också köpt nya skor till Emmai dag, marknadsfynd!! De ville hon ha på sig när vi skulle till farmor och farfar.
Kram på er
/Camilla SB

Martina sa...

Snygg lampa!! Jag vill oxå göra om hemma. Typ allt. Gah! Kram

Ullebulle sa...

Söt liten sida, Och du har ju grym smak på inredning. Lilla köket är så sööött!
OCh snacka inte om dom där mjölk o gräddkannorna! Lovley!

Yohanna sa...

Wow, kannorna var ju urhärliga. Menar du Mio Möbler - eller vart återfinner jag dessa godingar???