söndag 12 september 2010

Sjukt mkt får



Tagit tag i attnamna Elsas kläder. Varit sämst på det, skäms då jag påminner föräldrar på jobbet om det och blir irriterad när barnens kläder på jobbet inte är namnade.



förra veckan började mitt öga att rinna. Det fortsattehela helgen med ett avbrott på lördagskvällen men sen var det igång igen. På tisdagen fick jag söka hjälp för det och en vätska hälldes i mitt öga för att se om hornhinnan var skadad men det var den inte som tur var. Fick en salva som hjäpte jättebra så nu kan jag se igen!

En arbetsvecka med föräldramöte på torsdagskvällen gick väldigt fort och så vips var det fredag igen. Vi packade bilen full och for ut till Fäjö. Tanken var att vi skulle grillat där ute tillsammans med jens kusiner och syster men sjukdom satte pinnar i hjulet för det. Ska boka en ny kväll. Vi besämde oss ändå för att vara kvar och hade en riktigt skön lördag.




Efter en promenad med otto så stannade vi vid stora bryggan och kastade lite sten..



Alltid redo med Otto under armen..;)






Plockade några äpplen från ett av äppelträden...




Gjorde en liten äppelpaj, den blev sur,lite sura äpplen och för lite socker i kombination var det!



men vi åt lite av den iallafall til kaffet.






Fåren som egentligens ka gå i hagen intill stugan var lösa och höll sig på tomten.. lite otäckt tyckte jag men jättespännnade tyckte Elsa som gärna satt på altanen och tittade på dem!







Skönt med en trygg famn.







Spanar på fåren och väntar på Jenny och mattias som kom ut och grillade med oss på kvällen ändå. Bleven väldigt trevlig kväll som tyvärr slutademed feber förmin del och en efterföljaden jobbig natt.. nu är jag piggare men tvekar fortfarande inför morgondagsns jobb!


Det har varit för mkt sjukt på sistone. Hälsporre som vägrar ge med sig och som gör mig orörlig och ständig värk, rinnnade och skavande öga i nästan en vecka och så en rejäl förkylning uppe på det!

Inga kommentarer: