söndag 12 december 2010

3:e advent



Vår fina tärna lussade vidare på söndagen. Nu var det dags att väcka farmor och farfar med pepparkakor.



Vi började med att titta till granen som lyste så fint.




Hittade tredje adventspaketet vid bocken i hallen. Små tomtepojkar till pepparkakshuset!!





Så kunde vi börja lussandet för farmor och farfar..




Det blev inte så mkt sång mnen vad gjorde väl det när kakfatet Elsa hade med sig var fullt av goda pepparkakor..Elsa lät sig väl smaka!!


Öppnar julkalendern tillsammans med farmor...

Jens och jag fick lite tid att uträtta lite ärenden på fm innan vi tillsammans med farmor och farfar åt lite mat.


Elsa hjälper mig att skala morot. Första gången hon är med och skalar och hon var riktigt duktig..


Jag for in till stan för att köpa den sista julklappen och för att möta upp Emelie och sedan gå på julkonsert tillsammans med henne och Andreas. Konserten är en tradition och jag tycker att det är väldigt rofullt och vackert med dessa sånger!

1 kommentar:

Martina sa...

Var det julkonserten med Marinens Musikkår ni var på? Isf var det samma som jag var på i måndags. Helt underbart. Kram