söndag 6 april 2008

Söndag

Dagen har gått med en rasande fart. Hela helgen faktiskt. I går var vi på inköpsrunda, var det tänkt men vi kom inte hem med så mkt som vi tänkt. Det enda vi hittade var ett litet påslakan set till vaggan.


Jo jag köpte ju perlagoner med. Som den lilla tant jag är så är jag hemskt svag för dem ochnärnu Blomsterlandet harhaft perlagon vecka så fanns det ju massor att välja på. Köpte en mini perlagon, en vanlig mårbacka och så en rosenknopps perlagon.


Jens spelade sin premiär runda på golfbanan och jag var hemma och pulade, var en skön lördag.

I dag bestämde vi oss för att vi skulle åka på ytterligare en runda för att leta efter saker. Vi hittade grillen vi tänkt oss, likadan som finns på Fäjö så vi vet att den är bra. Sen for vi ut mot golfbanan för att boka en tid till Jens då han ev ska köpa nya klubbor, men där var det stängt av någon lustig anledning, hemåt igen. Stannade till på Karlskrona möbler för att kolla matta där med, hadeingen större förhoppning om att hitta någon då priserna är något högre än vi tänkt oss men så fanns den där! Blev en röd och vit matta och vi blev nöjda båda två. Tänk bara bort soffbordet och sätt dit ett vitt i stället.



Hem och äta lite, solen sken så vi fick för oss att vi skulle nog köpt träden vi pratat om med. sagt och gjort, in till slottsbacken igen och där köpte vi vattenslang och algmedel till altanen och så blev det massor av jord. Köpte även två frukt träd. Ett till minne av farmor. Vi valde ett päronträd. Det ska stå där klokt och ståtligt och övervaka vår trädgård. Det andraträdet blev ett plommonträd och det är till bebis. Årsgammalt och ger förhoppningsvis frukt när bebis är så pass stor att han/ hon själv kan plocka från det.


Väl hemma hade solen gått i moln och vår plan att inviga altanen med en fika kändes inte så lockande. Vi tog tag i att plantera träden i stället och jens skurade en del av altanen med.




Det känns som vi fått en del gjort i helgen. Nu har jag min sista arbetsvecka på väldigt länge framför mig... känns lite kluvet. Fast mest känns det bra! Behöver vila lite innan nästa stora utmaning.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnygg matta! Hoppas på att få komma o se vardagsrummet snart. ;-) Önskar jag kunde fixa o greja hemma hos oss med, men vi lägger alla pengar på bilen just nu. Måste byta hjullager... :-( Så mysigt det såg ut i vaggan. Där kommer plutt*n få det kanonbra. Kramisar