lördag 2 maj 2009

Här händer det grejer



I dag har vi varit på kosläpp vid Allatorpsgård.Vi tog sällskap dit med truls och hans föräldrar.



Familjen Aronsson.




efter ett bra tag kom kossorna, men det sprang inte uten lunkade ut, inte mkt att se direkt... hihi



Då var lammen sötare.. elsa vägrade släppa staketet så jag fick bända loss hennes händer och hon gallskrek.. envis eller...



Hästen var spännnade, Elsa kluckade av skratt när vi kom till den.




Små söta griskultingar fanns det också.. fotat till dig Hanna..;)




Elsa och Jens kollar in grisarna


Sötaste grisen med svart rumpa.

Truls hade en rolig bobbycar. Vi blevbjudna på lite fika när vi kom hem från kosläppet. hade et tpar underbart sköna timmar på altanen i solen.. tyvärr har det resulterat i en aningens röda armar och bröst..


Här kommer jag!


Tut tut



Wii


Wow
Är du bakom mig Truls...??



Då leker jag med din mamma om du är på min väska!
Hemma igen hann vi med att lästa upp en massa virke på vinden och klippa ner lite lavendel buskar. Nu i kväll har vi grillat med farmor och farfar och det smakade väldigt gott, karre med potatis slantar och sallad, sen hade vi ost och kex kvar sedan igår som vi smaskade på. Härligt med en ljum kväll i uterummet!
Elsa har krupit runt på golvet, de senaste dagarna har hon verkligen förstått att hon kommer dit hon vill om hon kryper. Hon kröp från sitt rum till badrummet tidigare på dagaen och iväg från köket nu i kväll. det kommer! Go Elsan säger jag igen!

I morgon ska vi till Brunnsparken och kolla in loppmarknaden och sen till faster Jenny och fika. Mys!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken söt klänning!