söndag 3 maj 2009

Söndag i Ronneby.



I dag åkte vi till Ronneby för att hälsa på faster och Mattias samt gå på loppis. Det var en hel massa människor som också var ute efter fynd. Vi hittade inget vi ville ha men hade man gått lite längre hade det säkert blivit något. Mkt barnkläder men i stora högar så det var svårt att få överblick. En hel del leksaker men mkt var slitet och det vill jag inte ha.



det är fint i brunnsparken och denna rabatten var så fin i gul och oranga färger.




Elsa sitter med pojkarna på trappen hemma hos faster.



Fick låna en yxa av Mattias.. den var liten, lätt och av plast.



perfekt staket att stå vid och vinka.



Tack för fikat faster!

Hemma så fixade vi i trädgården, det tar aldrig slut. Det blev gräsklippning och kantklippning, jag sågade av en buske som vi pratat om att ta bort samt gjorde fint i rabatten på framsidan. Visade jens trädäcket som jag sett i kvarteret bredvid och han höll med om att det var fint, frågan är om det blir lika fint på vårt hus, får fundera. Vi fick en gren av deras päronträd och med det så försökte jag pollinera vårt lilla träd. Hoppas det fungerade så vi får päron till sommaren.

Gödsla gräsmattan och betala räkningar har vi med gjort..

Lite mat och lite vattning sen är det en ny vecka igen.

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Hej på er! Jag är enormt slö med att skriva kommentarer men jag vill bara säga att jag ofta är inne på bloggen och tar del av ert spännande liv. Så roligt att ta del av bild och text!
Anna, du skriver så trevligt och sen är det ju bara så underbara bilder på sötaste Elsa (får inte glömma hennes föräldrar och alla vänner...).
Elsa har blivit en riktig liten dam och jag förstår verkligen att ni njuter av varenda sekund tillsammans med henne. En riktig sötnos!!!
Ha det gott kära ni och så hoppas jag att vi ses snart!
Stor kram/ Anna Karin

Fia o Ellenova sa...

Vilka härliga bilder du lagt upp! Inte varit inne här på ett bra tag. verkar som blogger.se inte fungerar med mitt bloglovin längre, men nu när jag vet det kan jag kika in oftare! :)

Hur är allt med er? Var så längesen nu. Härligt att Elsa har fått fart på krypandet med.

Kramar