söndag 27 september 2009

Söndagsbrunch med Elsas kompisar

Ett försök att få en höstig bild.. Elsa står i nedförslut och håller mig i handen och vi siktar på det enda röda trädet på tomten..men söt är hon!
Veckan har rusat på. Jag har haft fullt upp på jobbet där vi har hunnit med att koka saft påfläderbär och marmelad på björnbär och så gele på rönnbär som barnen själva plockat. Riktigt roligt men intensivt. Vi har även gjort klart alla våra fiskar och hängt dem i hallen, så fint! På hemma plan har det varit mat och lek och i onsdags var jag och simmade med jenny H, det var skönt och vi har bestämt oss för att försöka komma iväg varje vecka nu. I måndags var vi hos julia med ju. Lek och bus stod de för tjejerna och nu kan de verkligen leka på samma vilkor när Elsa med kan gå. Roligt. i går var vi på stan för att köpa vantar till Elsa. KOm hem med sex par men fem av dem är för stora så...Vi hittade även lite annat. Som varsin höstjacka och lite pyssel till Elsa. Har målat bokstäver och satt på hennes dörr så nu vet man var hennes rum är.... hihi Köpte en liten pappask med som jag målat vit och lagt i hennes första lockar från frisören.

I dag hade vi då vår första lilla återträff med några av alla de kompisar vi träffat via babycafet här i Rödeby. Axel, Axel och Julia träffar vi ju då och då men aldrig samtidigt så det tänkte jag skulle vara roligt att göra så vi drog ihop några stycken till och så träffades vi här hemma den här gången. Jag bjöd på scones och äppelpaj. Vi hann ju inte dirket sitta och fika i timmar men jag hoppas att alla fick i sig något iallafall. Elsa vaknade tidigt och var inte helt nöjd med livet men höll ut länge ändå och var lite social med alla tror jag innan jag la henne i vagnen och hon somnade på stört. maten hann vi inte ens äta...


Elsa och jag. Tyvärr syns ju inte de fina strumbyxorna som vi köpte igår. Röda med pippi på!

Söndags brunch med gänget. det blev några härliga timmar och vi längtar redan till nästa gång vi ska ses igen.
Vi har möblerat om lite i Elsas rum och i köket.


De lite finare nalllarna får sitta på hyllan äver sängen och under är avtrycken på elsas hand och fot från ett års dagen.



I köket blev det en liten hörna med lilla ekbordet och Elsas finstol. Perfekt att sitta vid när vi är i köket och grejar.




I Elsas rum står det nu ett vitt bord (tack Jonna) och de vita stolarna som farfar sprutmålat.

1 kommentar: