söndag 13 september 2009

Utflykt till ölandsdjurpark

I fredags delade vi på dagen. Jag jobbade förmiddagen och vid elva var jag hemma igen och tog över Elsa från Jens som åkte till sitt jobb. Elsa och jag städade. Först blev det mat och långpromenad i spåret så Elsa somnade och jag kunde putsa fönstrena. När hon vaknade hann vi fixa inne och göra fint och lite fredagsmys med fika i köket.

I lördags åkte vi till Öland för att besöka djurparken. Det var fint väder och lagom varmt. Vi mötte upp farfar och farmor utanför entren.





Elsa och farfar kollade på smådjuren efter terrariet. Elsa gick hela dagen men ville gärna hålla en hand. lite läskigt att vara på en ny plats.




Åhh säger Elsa och tittar storögt på alla djuren.





Provsitter en bänk.



Att klappa getter var spännande men ville inte vara på marken...



Smågetterna var nyfikna på skorna och byxorna.



Mera djur att titta på.. sumpbäver...



apor fanns det massor och de var roligst att titta på, hoppade och for.




Det fanns plastdjur lite överallt i parken och Elsa provsatt ett par av dem, lejonet var lagom högt.




Jättesköldpadda



Lunch åt vi vid savannens djur.



Lite bulle efter maten smakade gott.

stor dinosaurie..liten Elsa

Vilken stor fot!


Tiger på nära håll.



Vilken stor korv!!



Kollar på surukaterna...
En underbar dag på djurparken och vi avslutade dagen med god middag i nybro på kvällen.
I dag har jens spelat golf och Elsa och jag har hängt med farmor och farfar. Efter golfen åkte vi till Mikael och Marie för att kolla på huset och lilla O.


Familjen Johansson/ Hansson



Så stor vår lilla tjej är nu. Långt ifrån bebis.

1 kommentar:

Mia sa...

Åhhh vilken härlig dag! Jag bara ääääälskar djurparker! Hon är ju så go detta lilla yrväder Elsa! *kram*