lördag 16 januari 2010

träff med axel och julgransplundring



I fredags efter jobb och dagis åkte Elsa och jag hem till kompis Axel och hans mamma. De lekte med Axels alla verktyg och så mumsade vi på smaskig fruktsallad. Det var ju tulpanens dag så vi hade köpt med oss en bukett och köpteen till oss själva med. pappan överraskade mig sedan med att komma hem med en bukett han med. Nu har jag en superfin stor bukett!!



Kanske vi borde skaffa lite verktyg till Elsa med, hon gillade dem.



Idag var det julgransplundring på mitt jobb. Elsa och jag anmälde oss och tog sällskap medJonna och Truls. Vi träffades redan vid ett för att gå en runda innan kalaset så trollen fick sova.. Det fungerade bra. På själva kalaset började vi med att fika. Elsa lät sig väl smaka!




Så kom han, Daniel trollkarl! Han hade ett par riktigt bra trick som är roliga även för oss vuxna. Elsa var helt fokuserad och skrattade och klappade i händerna.






Lever sig in..förståg sig snabbt med en docka när vi kom till jobbet!



roligt med ett stort dockebo fullt av dockor och grejer!



Grisen som nöffar och går framåt.



Dans kring granen...



och så var det välkommen fram och hämta varsitt paket från granen...



Elsa med sitt paket



Åh russin och tablettask!!



Elsa röjer runt lite med russin paketet i högsta hugg.



Hemma igen och vi bytte om till sköna myskläder. Lite clementin och russin i soffan är aldrig fel



Tablettask var ju trevligt det med!!

Efter en härlig pasta middag med rödvin blir det nu en myskväll med mannen när Elsan somnat.

2 kommentarer:

Martina o Ella sa...

Hej! Ella undrar när Elsa kommer o leker med henne, alt när Ella får komma till Elsa. ;-) Mysiga bilder. Kram

Maria sa...

Klart hon ska ha verktyg, tjejen! Mysigt med julgransplundring. Och jag känner igen den där pyjamasen, vi har en likadan! :)