tisdag 9 mars 2010

Ella bus och nya saker



Efter en mastodontdag för både Elsa och mig i går, hade vi dag en kort dag på jobb och förskola. Vi körde direkt hem till Ella och hennes goa mamma som bjöd oss på fika och lek.


Tjejerna satt videget bord som ella dukat så fint. De mumsadepå banan, vindruvor russin och kex. Så himla goa!




Elsa provade dammsugaren..





sen lekte de tåg.. inte helt säker på att Elsa var med på att det var ett tåg, hon satt nog helt enkelt bara på en stol.






Min goa kollega ger oss så mkt fina saker. Nu har Elsa fått en liten dockvagn av hennes lilltjej.
Vi stannade till på Netto för att köpa nya skålar och tallrikar till Elsa. När jag står och väljer motiv så går Elsa runt lite och kikar, hälsar på alla och är allmänt go. Plöstligt hör jag henne säga Så! Rätt bestämt.. då har ungen hittat en docka och helt enkelt lagt den i korgen.. Nu var den inte så dyr och helt i lagom storlek för att passa pottan som hon fått sedan tidigare så vi köpte den faktiskt men jag kände att det kommer bli många fajter med lilla damen om vad som ska köpas och inte..Hon släppte inte dockan!!

Inga kommentarer: