fredag 26 mars 2010

pyssel och sol



Elsa och jag hade en tidig tisdag och då passade vi på att pyssla och greja.Elsa målar ett påskris. Hon höll pennan i ett superfint penngrepp ibland.. sen med hela handen igen.



Nu lever hon ut och målar så det stog härliga till!





Finger färg är kul och vi försöker få till små kycklingar...roligt att dutta.



Trandagen! Det ligger fjädrar utanför Elsas dörr.. var kommer de ifrån...



I rummet ligger mattorna i oordning och det är flera fjädrar..




Elsa plockar upp fjädrarna men blir lite skrämd när strumpan välter i hennes docksäng..





Jens får komma in och hjälpa till. Det var sandleksaker i strumpan...



och lite godis!!
Fredagsmys. Vi slutade tidigt allihopa i dag och när jag kom hem satte vi oss ute i sandlådan och mös med en glass
Mums!

Soligt och varmt. Vi fortsatte med att gräva i sandlådan. Elsa mer eller mindre beordrade fram en "ade!!"

mamman: Elsa kan du titta på mamma och skratta..
Elsa.. ha ha ha och snabb som ögat slutar hon..

Vi åkte kana och Elsa visste nu precis hur man skulle göra och så provade vi gungan igen. Jag beslutade mig för att vi inte alls skulle gå in så jag satte elsa i vagnen och så gick vi till konsum för att köpa jäst och lite annat. Vi tittade på forsande vatten vid skidbacken, så kom tåget, spännnade som bara den. Handlade och sen gick vi förbi Axel för att säga hej och så vidare mot hästarna. Där ble vi kvar en stund, så spännnade och Elsa valde sedan att gå själv.. hon gick en bra bit innan jag erbjöd henne vagnen åter igen och hon tackade ja.;)
Hemmabakade vi pizza. Elsa gjorde en egen som hon sedan faktiskt åt upp helt och hållet!
I tvättstugan har det nu kommit upp taklister!!
Elsa har börjat sjunga..det är bara några ord men hon pratar dem inte utan det är mer som sång. Hon beordrar oss ofta att "unga"..gärna Pippi eller Bä

Elsa dekorerar påskgräset.

Inga kommentarer: