onsdag 14 juli 2010

bad och en underbar roadtrip med tjejerna!



I går hade vi pool party! Elsa hade Ella på besök och de lekte och busade i poolen flera gånger. Elsa vågade prova kanan för första gången och det var ju väldigt roligt! Skrattade och sprang för att åka igen!




Idag for jag iväg på en roadtrip tillsammans med Jenny oh Emelie! Vi satsade på småvägar för att kunna åka nercabbat. Första stoppet blev kristianopel där vi valde att äta vår picknick frukost!

Dukade upp på filtarna och solen värmde så skönt där vi satt!



Solen rakt i ögonen men det bjuderjag på! Vi fortsatte pås lingriga och stundtals väldigt smala vägar genome tt somringt blekinge och kom till kalmar län. En sanbbis in på Ikea och så var vi på väg igen. Öland var målet och vi hamnadepå paradisverkstadens andra hand sort affär. Em gjorde lite inköp och så for vi vidare mot mitt önskemål för dagen. Gårdby som jag läst om på en blogg. Jag blev inte besviken!! Vilket ställe. En butik/Cafe med inrednings saker helt i min smak, och så gammal stil på cafe delen med en trädgård full av vita små grupper att sitta vid!
hembakta kakor och gammeldags läsk hade de med. Jag gjorde lite inköp och sen tog vi en fika under ett av träden!

Får man skylla på blåsten i håret och kepsen som satt på huvudet när vi åkte.. hihi
På väg genom Öland...

Emelie och Jenny turades om att köra, jag trivdes bättre bredvid eller där bak...
Vi fortsatte vår resa och var nu sugna på att bada. Mörbylånga trodde vi skulle bli bra men där var det blåsigt och inte såmycigt alls så vi satte oss i bilen igen och åkte till Mölletorp? Precis vid bron och där var det super! Varmt i vattnet, härlig finkorning sand och lagom mkt folk. Vill tillbaka! Vi tog ett dopp, solade och sedan var vi rätt så nöjda med Öland för dagen.. vi var hungriga så vi åka över till Kalmar för att få lite roligare utbud än på campingen. Vi hamnade på Ernesto. Uteservering och jag kände igen servitören.. vi klurade en stund och plötsligt kommer Jenny på.. det är ju han från Färjan.. den lilla servitören..super trevlig!

Finaste reskamraterna! Tusen tack för denna underbara dag! Kunde inte blivit bättre! Helt klart ett stående koncept för semestrar framöver!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv kära du! :). Dagen var helt perfekt. Lyktorna gör sig så fint på soffbordet. Detta är absolut en återkommande semesteraktivitet! Puss & Kram