tisdag 20 juli 2010

Ja smöja dig, Otto!



Elsas säng med guldkronan på plats.




Elsa har ju som alla barn blivit insmord med solkräm i tid och otid nu i sommar och hon har fastnat lite i detta med att smörja. Hon vill gärna smörja oss med och i poolen smörjer hon in både vattenkanna, dockor och oss med vatten och låtsas att det är kräm. I kväll fick hon en liten tub kräm av mig att smörja dockan med. Förhandlade bort solkrämen som jag tyckte var slöseri på en docka... hihi Det var så spännande och hon smorde så noga!



Mitt gamla hörn i vardagsrummet. Har ett i köket med. ;) Här är nya fyndet. Lin mojängen..



Duken köpte jag på Öland, älskade skålarna är från Kosta och från Marias presenter. Den lilla kronan köpte jag i Rosenträdgården i dag. Silver kannan och skålen är från loppisen i söndags. Bordet är från gården på Fäjö och stolarna är efter min faster!



I köket har jag mina lite speciella saker på två hyllor. På vägghyllan har jag två burkar som är efter jens farmor, Elsas namnmugg som vi köpte första sommaren i Timmernabben och så de två nya små kanna/ skål som jag fyndade på utförsäljning i dag. Passade i färg! Ett av mina älskade kakfat på fot och mina prickiga koppar! Hänger gör en liten form efter min farmor och ett hjärta som jag fått av mamma! på Hyllan under står nu en ny skål från Öland och framför den en bakform efter min farmor och ett kakfat som vi fått av jens mamma och brödduken hittade jag med på Öland. duken under är köptpå Åhlens tidigare i sommar. Bandspelaren står mest bara där för att Elsa älskar att lyssna på Pippi och så är den röd!




Elsa och jag försökte pynta till det under Magnolian.



Ljuslyktor i trädet, bänken med gräna dynorna och så den gamla mjölkkannan och hinken. Min Zinkkanna och fat fick också komma med.

Inga kommentarer: