lördag 17 juli 2010

Nybro. kalmar och så skördetid



Torsdag i Nybro. Vi är uppe och firar farfar som fyller år. Elsa sjöng så fint i telefon på morgonen!



Äter lunch i trädgården under ett parasoll.




Hjälper farfar att öppna presenten från oss.





Det var en calvados, det blev han glad för.




Mys med pappa!



Det var en varmdag så lite bad i minipoolen var skönt på eftermiddagen.



Nu jag putar...



På fredagen åkte vi till Skälby. Men de flesta djuren variväg. Korna på kärlekssemester och fåren som sommarbete... trist med lite djur men de som var där var fina.



Vi åkte vidare till krusenstiernska trädgården för lite fika.. Farmor och Elsa mumsar på bullar.

Elsa och jag gick och tittade på några träd. De var ihåliga och vi letade efter sockerdricka. Som i Pippis träd..

Vad tänker du på, min skatt??
Efter lite vila och lite shopping blev det lunch på stan.
Vi stannade till på Maxi på vägen hem från stan. Elsa och farmor handlar...
Vi fick en skön kväll i Nybro och tänkte åka till Öland dagen efter med vi vaknade till åskmuller och sedan blixtrade det och dundrade en bra stund och regnet öste ner.. blev inget Öland. Vi åkte hemåt i stället.

Hemma hade det växt i våra land. Det blev en hel skål med smultron till Elsa. Eller mucklon som Elsa kallar det. Hon blev väldigt glad för dem!


Det hade även blivit en hel del ärtor i landet. Är inte helt säker på vilken typ av ärtor eller bönor jag satte... men jag tror att det är Märgärt.. någon som vet??



Vi hade besök av Emelie i eftermiddag och det blev ett par mysiga timmar med fika och prat om allt möjligt!

Inga kommentarer: