torsdag 13 januari 2011

Mysdag och pottträning



Onsdag och Elsa och jag var lediga! vi hade en toppen dag. Vi bakade en överrasking till pappa jens. medans jag cyklade på träningscykeln så pysslade elsa med sin griffeltavla och sin lera. Härligt att hon tar för sig mer och mer själv. Efter lunch tog jag vagnen för att gå och köpa tulpaner och för att få Elsa att vila i vettig tid. Det var halt, moddigt och läskigt att gå. halsade runt halva Rödeby men kom iallafall hem med en bukett vita tulpaner, två små vita primula och två pärlhyasint krukor. Hemma byggde vi tågbana, la pussel och provade att spela våra memospel med riktiga regler.. var lite svårt men vi får prova igen och igen.


Elsa vill gärna ha trosor när hon har kissat på pottan. Jag ar sagt att hon måste kissa lite oftare på pottan för att få ha trosor men i går provade vi. Elsa var först kaxig men backade när vi skulle ta på dem. lite senare var hon mer taggad. Gick bra en stund men när jag gick iväg för att hämta in lite mat så hände en olycka. elsa blev mest förvånad ochkom och sa till. Lilla skatten trodde hon var sjuk..som kissat på golvet. Vi torkade och bytte kläder men nu ville hon ha blöja. vill inte göra det till något läskigt ås hon får bestämma tempo själv. efter en stund ville hon gå på pottan sa hon.. kiss kom det! Så fortsatte det hela kvällen.Tre gånger kissade hon. På morgonen bad hon återigen att få gå på pottan och hade kissat en hel del. Hemma från dagis i dag så satte hon igång igen och har suttit flera gånger. Min lilla skatt, hon har börjat förstå och är nu mogen för att ge det ett försök. Man kan inte stressa min Elsa!



Elsa ligger på kökssoffan och väntar på mat. Jag är så hungrig, så hungrig mamma!!
Efter att ha ätit dåligt stora delar av hösten och katastrof i december så äter hon nu jättebra!! Härligt att se! Det mesta går i.




Två nybadade prinsessor! I morgon väntar en tidig morgon. Både jens och jag ska vara på jobbet tidigt och det innebär ju att även Elsa börjar tidigt. På eftermiddagen är vi bjudna hem till Ella och hennes mamma. Det ser vi verkligen fram emot!


Läser på många bloggar att de ber sina läsare att skriva en kommentar så man vet vilka som tittar in. Hade varit roligt om mina läsare också ville lämna en kommentar!

6 kommentarer:

Emelie sa...

Jag läser såklart!

Emma sa...

Hej hej. Johannas kompis Emma här om du minns. Fast jag har hittat till din blogg via Anna och Johans blogg :) Du verkar ha en härlig dotter!

Camilla sa...

Klart att jag läser din blogg! ;)
Vad duktig hon är Elsa, att kissa på pottan!!
Det är så sant så sant, man kan inte stressa barnet med potträning och ha trosor. Det kommer när det kommer!! Och bakslag är ju också vanliga när de väl blivit torra. Men bra att Elsa kommit på det nu.
Kram, kram

Livetenligtlottis sa...

Jag läser, det vet du, men jag är skitdålig på att lämna kommentarer oavsett vart jag drar fram... Ska försöka bli lite bättre på det... Kram

klok som en bok sa...

Hej! Jag tittar in ibland:-)Kul att läsa om Elsa eftersom hon och Matilda är nästan exakt lika gamla. Matilda har börjat springa på pottan själv under jullovet men vill gärna ha blöja fortfarande. Det är bäst så mamma, säger hon:-) Fast på dagis har hon trosor:-)

Anna sa...

Viola och Malvas mamma är här också! ;-)