måndag 3 januari 2011

Ugglor och fynd



Ho ho.. inte tomten utan Ugglor Elsa prover nya klänningen från Jenny Fo som hon fick i julklapp. Så fin med lila strumpabyxor till..;)



Äntligen har Elsa funnit sig i det faktum att julen är slut, i dag skulle vi krascha pepparkakshuset. Några nonstop åt vi.




Plockade isär och sen kastade vi bitarna.



På eftermiddagen har vi varit iväg. Började på Secondhand. Har inte varit där innan men vad mkt grejer det fanns! Vi letade efter bord och bokhyllor bla men det hittade jag inte. Däremot hittade jag ett kakfat till Elsas virkade kakor. Det är i trä, funderar på att ta bort toppen på detär en ljuskopp där nu. 30 kr! Hittade två små virkade dukar som ska bli dekoration på kuddar..



Sen köpte jag två lampskärmar á 5 kr. De ska kläs om med förhoppniogsvis vackra kjolar som jag ska sy av lakan. Själva stommen var väldigt lik den jag hittade i sybehörsaffären. Fast den var man tvungen att köpa komplett med tyg också för 250 kr.. Anser mig gjort ett fynd. Lampfoten är från Åhlens och den bytte jag till idag, köpte en lägre först men den högre blev finare. Fyndade även en vit lampfot som ska fixas lite och sen upp i ett fönster.

Inga kommentarer: