lördag 22 januari 2011

Spegel, spegel på väggen där, säg vem som torrast på dagen är!!



Vår lilla pippilotta slickar visparna efter baket på fm.



Det är oligt att spegla sig, allt ska kollas via en spegel. Trosorna som hon har på sig i dag har hon speglat många gånger!




Underbara vita tulpaner! Jens och Elsa hade köpt en nybukett i går till mig och så hade jag ju några sedan innan. Älskar!!




Elsa och jag bakade en kladdkaka efter receptet vi har som tavla...




Elsa är helt inne på bokstäver och hittar sin bokstav på allt! På stan läste hon på SALE skyltarna. titta pappa där är min bokstav och där är mammas! Häftigt!






Pusslet som jag köpte för länge sedan har mest legat i Elsas rum och jag skulle plocka bort det häromdagen men Elsa fick ju syn på det igenoch har sedan dess pusslat med det och frågat om bokstäver och minns gör hon med! Så roligt!



Två nya tavlor i Elsas rum. En med bokstäver och en med siffror.
Pottträningen går helt klart bra!!
Elsa har i dag fått en hel massa trosor. Hon har inte velat ha trosor på sig men har varit torr hela dagarna. I går provade vi igen och då gick det bra. så vi kände att det var dags att bunkra upp med några nya trosor. Blev lite bamse, ett par med kossor och blandade. I morse fick hon en lustig min plötsligt och jag frågade Elsa vad hon gjorde, jag bajsar svarade hon och iom att hon hade trosor fick vi bråttom in på toa och visst kom det i pottan!! Duktiga Elsa blev så glad och stolt att hon hade bajsat på pottan så hon kunde inte sluta berätta det! Goaste unge!


2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken duktig tjej hon har blivit =)Både med bokstäver och pottan. Undra om hon snart kommer på att SALE är alla ELSAs bokstäver =)
Saknar den lilla pluttan. Får nog se till att träffas snart. Kram

Martina sa...

Vad roligt att det funkar med pottan! Heja Elsa! Kram