lördag 19 mars 2011

Elsa älskar



Elsa har redan haft många kärlekar i sitt snart tre åriga liv. Just nu älskar hon mycket. hon älskar mig och jens vi får ofta höra det av henne vilket är helt fantastiskt. Hon älskar alla sina saker, allt hon ser älskar hon. ordet används helt enkelt väldigt flitigt! En av hennes stora kärlekar just nu är en porslinskatt. Den ska ligga på en hyllkant. farmor har en likadan i sitt kök i nybro och den fick Elsa tidigt upp ögonen för. jag kom på att jag ju hade en likadan i någon låda hemma. Den plockades fram och sattes i Elsas rum. Där har den fått vara. Plockats ner ibland för att kännas på. Nu kan Elsa själv klättra på sina stolar, sitt bord, sin säng ja vad som krävs så nu har katten inte legat på hyllan på ett par dagar. istället är den konstant där Elsa är. hon vill helst sova med den. hon lägger den i sin vagn då denär ledsen och hon ber oss vara tysta så vi inte ska väcka den. Hon bär på den, pratar med den, måste gå och titta till den titt som tätt.




Puss på katten. I morse fick den namnet Lisa. Jag tycker faktist att den nästan ska heta Lisa berättade Elsa. Sen såg vi Pettson och Findus.. nu känner jag att kattens ka heta Findus säger Elsa. men den hette ju Lisa säger jag. Men mamma den kan heta Lisa-Findus. Så det heter den nu!




Men mamma nu får du nog nästan inte med min vagn säger Elsa anklagande när jag ska fota henne...Hon vet hur det ska vara!!




Nu har köksbordet äntligen blivit så vitt och fint som jag önskat! Tusen tack min underbara man!!

Rosorna på bordet är från Jens. När han kom hem satt Elsa och jag i soffan, elsa for ut mot hallen. Första frågan är alltid. Vad har du söpt? Har du söpt många saker??? Vi handlar nog en del...;) Nu såg hon blommorna och då undrar hon så där lagom charmigt högt om det är tulpaner. Jens viskar till henne att de är till mig och hon kan gå in och säga grattis på 11 årsdagen. Elsa kommer inrusande med blommorna i högsta hugg. Älskade barn och älskade, älskade man!!



I dag for jag iväg på en egen utflykt.... jag lastade bilen full med återvinning och så åkte jag på återvinningsturne! Första stoppet var återvinningen nere vid backen. Lovade mig själv att återigen var mera noga och sortera bättre hemma...sprang som en tok mellan alla containrar, fram och tillbaka. Fortsatte min turne till second hand som jag gärna besöker på lördagarna... alltid kan man göra något fynd och i dag fanns det en hel massa!!! Det slutade med en gammal våg ( fast den rä nog inte ås gammal bara stilen) En glasburk. Man får ju härmas har Linda och jag bestämt så jag fyllde min burk med kakformar som Linda tipsat om att hon skulle göra..;) Hittade även skridskor till Elsa och en röd spargris i plast men den saknar nyckel så vi måste luska ut ett sätt att ev kunna öppna den innan hon får stoppa sina pengar i den. avslutade min turne i återvinningens tecken att panta ett gäng flaskor...


Härligt väder i dag. Vi drack morgonkaffe ute. 22 grader på framsidan. Gick långpromenad efter lunch, man blir så lycklig av solen!! Sen har Jens gjort klart köksbordet och påbörjat ett annat bord. Jag lagade mat i kväll och jag som inte alls tyckt om det innan tycker det är jätteroligt. Jag testar, vågar krydda mer och mer och för det mesta blir det riktigt gott..:)

I kvällhejar vi på katrineholm i körslaget!! jag surfar efter lekstugor och drömmer om att all snö ska smälta bort i morgon!!!

På tv var det grönt på gräset.. Det är sommar där säger Elsa. Så tittar hon ut, vi har inte sommar, vi har vinter...jag flikar in att det nog är lite vår ute.. ja lite vår har vi men vi har vinter säger Elsa och tittar återigen ut på snön på baksidan och vad säger man??? Antar att vinter=snö och sommar= grönt gräs är hennes referens och då är det vinter nu!!

3 kommentarer:

Martina sa...

Jag hade oxå gärna varit ledig denna helgen o njutit av solen istället... Kram

Jenny sa...

Undra om det är Lisa som i Tuss och Lisa som gav henne idén till kattnamnet =)

Anna sa...

Martina: stackars er som behövt jobba i helgen!
jenny: Jag vet inte, antingen det eller hennes eget namn Lisa.