onsdag 16 mars 2011

Elsa berättar

Elsa berättar mkt. Hon pratar mkt. Hon är i stort sett aldrig tyst..;)det kommer så mkt roligt ur den där munnen och mycket glömmer man bort.

I måndags körde vi in till stan efter jag hämtat henne på förskolan. Vi möter flera brandbilar. Jag berättar att en sådan kör Andreas. Han är min morbror säger Elsa. Ja säger jag. han är brandman. Nää säge Elsa och skrattar. Det kan han han inte vara. Han kan inte vara man nu.. han blir det sen! Så var den siskussionen slut. Jag hade fel och hon visste på sitt vis hur det hela skullehänga ihop.

I dag när vi varit på konsum och handlat så hörde vi på pilutta visan i bilen. Madicken får ju en present och vi pratade om att Elsa snart fyller oår och hon vet att då får hon med paket. men man måste önska sig något säger jag. vad önskar du dig? jag tror jag får en stor pippilotta säger hon sen. eller en liten.. ok säger jag och går mot ytterdörren. Hon vänder och går bakom volvon igen. mamma, kom lite och titta här med mig. jag går till henne och hon pekar på dragkroken. Det sitter ett hölje över den i plast. Mamma en sådan önskar jag mig, fast i rosa! Så nu vet jag ju vad hon önskar sig.

Älskade lilla Elsa.

Hon berättade även i dag att en av fröknarna sagt åt henne att inte prata påläsvilan. Ok sa jag, Pratade du högt. ja.. fast jag skulle inte flyttapå min kudde egentligen. jag skulle bara visa hur nis låg på mattan.... Tänk vad hon funderar och vilka resonemang hon kan föra. Detta ska jag komma ihåg varje gång jag känner att jag får öronsprång av hennes tjattrande..;)

Inga kommentarer: