söndag 20 mars 2011

Underbara våriga söndag



Efter en härlig långpromenad i solen åkte vi till maxi. Elsa hittade ett par solglasögon som passade. Vi köpte även såpbubblor! Det var vi ju tvugna att prova när vi kom hem.



" blåser bobblor"




Kärleken har spruckit... det va rju ganska väntat då den stackars katten varit med preis överallt. Just innan detta hände var han som vanligt inlindad i en kökshanduk, det är mkt som blir just inbäddade i kökshanddukar. :)





Vi var ute en lång stund på baksidan nu i eftermiddag. Elsa lekte i sandlådan, provgungade gungorna och jag kollade mina land och hämtade ner jord och planteringslådorna så vi kunde planera fröna som jag köpte i veckan. Elsa får en egen lite odlingsbricka att ha i sitt rum. En jordgubbsplanta gick sönder när jag plockade bort lite blad, den satte vi i en kruka. Elsa åt äpplenär jag planerade så då satte vi några äppelkränor i en kruka och här sätter vi melon och tomatkärnor med.



vatten är viktigt så de växer bra!!

Inga kommentarer: