lördag 29 oktober 2011

Höst, sol och en riktig familljedag.



Förra året fotade jag höstbilder vid denna muren.. vi åkte hit i dag med...



Tyvärr sken ju inte solen just här...



Men kasta löv kunde man ju göra ändå.



Nu du pappa!!!


Vi fortsatte på andra sidan vägen, där fanns massor av löv att kasta



Högt upp i luften!




Tittut bakom trädet



Nu tar jag dig pappa... jag är så snabb!!


Tagen!!




Vi åkte till kyrkogården och la dit ett moss hjärta vi gjort på älskade farmors grav. Trädgårdens sista rosknoppar kändes helt rätt att sätta dit.



Vi fortsatte ut till stugan. Där fastnade Elsa för att plocka röda bär...




Självklart fick vi kolla lite vid vattnet med



Vi hade med oss fika ut och den åt vi på altanen.


En promenad bort för att plocka kastanjer...





På väg tillbaka.. Elsa var lite besviken, det fanns inga taggiga bollar kvar utan det var bara kastanjer..de var hon inte intresserad av, hon ville tillbaka och plocka mera röda bär i stället.

Hemma la hon sina bär i en skål och ställde den i fönstret och så visade hon oss stolt hur hon satt dit den och hur fint det blev.. söta lilla Elsa..Jag har ju ett stort fat på bordet med kottar, löv, pumpor, kastanjer osv.. hon tyckte väl det var minst lika fint att lägga röda bär i en frukostskål som det jag lagt fram...;)

1 kommentar:

Martina sa...

Underbara höstbilder! Kram