måndag 2 juni 2008

Första övernattningen



Elsa kollar läget hos farmor och farfar.



Vilar en liten stund på den stora sängen! Tack mormor för tightsen, jag var så fin så i dem!!


Det har varit en skön helg. Vädret har varit underbart. I går tillbringade Elsa och jag dagen med farmor och farfar. Tog en lång promenad med farmor i solen. Somnade gott i vagnen. Elsa hängde på farfar och hade det väldigt bra. Pappan vår spelade golf och det gick riktigt bra för dem. Spelade i lag och de kom på 6:e plats tillslut, vann varsin mp3 spelare. vi grillade på kvällen och avslutade med rabarberpaj.

Vi sov ju i Nybro från lördag till söndag och det gick väldigt bra. Elsa och jag delade säng som vanligt och hade nu 120 cm att bre ut oss på!






I dag har jag hunnit ringa både tandläkaren och ändrat tiden och bm och bokat tid för efterkontroll. Kör en maskin tvätt som ska hängas ut snart och när vi är klara här hemma ska Elsa och jag bege oss till Bastasjö där vi ska möta upp E. Blir en långpromenad. Ska bli skönt!





Om jag hinner och Elsa vill sova lite längre stund senare i dag ska jag göra något med de rabarber jag plockade i går. Våra egna är för små i år för att kunna göra paj eller annat med så jag fick några i Nybro. Saft,sås och muffins tänkte jag göra om jag hinner och kan. Läste att någon gjort rabarber sås, det lät så gott, ska se om jag hittar något recept på det.

Inga kommentarer: